La sfârşitul săptămânii trecute, Inspectoratul de Poliţie Judeţean Bihor, împreună cu Primăria municipiului Oradea, a lansat un număr de telefon la care cetăţenii pot face sesizări privind activitatea celor două instituţii, respectiv 0259/988. În doar câteva zile au fost preluate peste 50 de reclamaţii.

Inspectorul şef al IPJ Bihor, Liviu Popa, anunţa zilele trecute că telefonul cetăţeanului este implementat în urma colaborării dintre Poliţia municipiului Oradea şi Primărie. Apelurile la numărul 0259/988 sunt preluate în cadrul dispeceratului Poliţiei municipiului Oradea, iar zilnic o sinteză ajunge la autorităţile locale în vederea rezolvării problemelor semnalate de orădeni. Comisarul şef Liviu Popa a atras atenţia asupra faptului că acest număr de telefon nu este gratuit şi nici nu poate fi utilizat pentru situaţii de urgenţă. La 0259/988 pot fi făcute reclamaţii de genul: prezenţa unor cerşetori în anumite locuri, maşini abandonate, linişte publică, gălăgie etc., pentru situaţii în care este pusă în pericol viaţa sau integritatea persoanelor sau a bunurilor cetăţenii fiind sfătuiţi să apeleze la 112. Începând din prima zi de funcţionare a "Telefonului cetăţeanului" şi până zilele trecute, au fost înregistrate 50 de reclamaţii, majoritatea cetăţenilor fiind nemulţumiţi de cerşetorii din oraş şi de maşinile abandonate. Potrivit reprezentanţilor IPJ Bihor, orădenii au înţeles care este rolul acestui număr de telefon, astfel că sesizările primite până acum au vizat doar aspecte care ţin de activitatea celor două instituţii. Conform poliţiştilor, numărul apelurilor creşte în fiecare zi. Autorităţile au promis să acţioneze prompt la sesizările primite, astfel că, spre exemplu, în cazul cerşetorilor, un echipaj din cadrul Poliţiei municipiului Oradea se deplasează în cel mult 15 minute în zona indicată, îi ridică pe cei care apelează la mila publică şi, în baza unui protocol cu ASCO, îi predă acestei instituţii.