La doar câteva zile de la sectorizarea oraşului, cei 16 inspectori zonali şi-au preluat de vineri sarcinile. Încă din prima zi s-au înregistrat mai mult de 60 de nereguli, fiind aplicate şi şase amenzi pentru depozitarea clandestină a deşeurilor.

Potrivit unei iniţiative a conducerii Primăriei, Oradea a fost împărţită în 16 sectoare, urmând ca de fiecare dintre acestea să răspundă un inspector. Zilnic, timp de şapte ore, cei 16 inspectori vor patrula pe străzile din sectorul repartizat şi vor lua la cunoştinţă toate neregulile întâlnite. Fiecare inspector are o fişă a străzii pe care o completează zilnic, problemele vizate fiind salubritatea stradală (măturatul străzii, golitul coşurilor etc.), salubritatea menajeră (ridicat pubele, starea curăţeniei platformelor gospodăreşti de la asociaţiile de proprietari), construcţii ilegale (garaje, amenăjari parcări etc.), avarii termoficare sau alimentare cu apă, câini comunitari, iluminat public, afişaj, maşini abandonate, gropi în carosabil, indicatoare de circulaţie deteriorate etc. Programul inspectorilor de teren începe la ora 7:30, iar între orele 8:00 - 15:00, cei 16 funcţionari patrulează pe străzile din sector. În jurul orei 15:00 se întorc la birou, după care toate constatările se comunică pe bază de semnătură prin fax operatorului, acestea urmând să fie remediate în cel mai scurt timp. În prima zi în care inspectorii au ieşit pe teren au constatat peste 60 de nereguli, mare parte dintre ele fiind legate de capace de canal lipsă, maşini abandonate, depozitări ilegale de deşeuri. Totodată, au fost aplicate şi şase amenzi pentru depozitări clandestine. În următoarele zile, toţi cei 16 inspectori vor fi instruiţi şi în ce priveşte modul de întocmire a proceselor-verbale de constatare, urmând ca, după caz, inspectorii să aplice avertismente sau sancţiuni. "Nerezolvarea unei probleme găsite în sectorul de activitate este ori din vina inspectorului, care nu a depistat problema, ori a operatorului, care nu a luat măsurile ce se impuneau pentru remedierea acesteia", ne-a declarat Mircea Stejeran, şeful Serviciului Inspecţii din cadrul Direcţiei Tehnice.