Implicarea activă a persoanelor cu dizabilităţi în viaţa socială este impiedicată de multe ori de atitudinea şi opiniile greşite ale celor din jur, care se îndoiesc de capacităţile lor. În realitate, persoanele cu dizabilităţi sunt capabile să ducă la îndeplinire multe sarcini şi să-şi dezvolte o multitudine de deprinderi şi abilităţi.

Conştientizarea acestor bariere este necesară pentru cei care lucrează cu o persoană cu dizabilităţi sau îi oferă acesteia un loc de muncă, efectuând, astfel, un prim pas în stabilirea relaţiilor reciproce. Consilierii din centrele Agenţiilor Judeţene pentru Ocuparea Forţei de Muncă pot sprijini persoanele cu dizabilităţi în obţinerea unui loc de muncă potrivit. În anul 2006, AJOFM Bihor, în parteneriat cu Direcţia Generală de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Bihor şi Fundaţia Evanghelică Alsterdorf Hamburg - Germania, a înfiinţat Centrul de Informare, Consiliere şi Asistenţă la locul de muncă pentru persoanele cu dizabilităţi. Acesta are ca scop extinderea ofertei serviciilor de consiliere, mediere şi angajare asistată a persoanelor cu dizabilităţi, cât şi a angajatorilor interesaţi să angajeze aceste persoane. De la deschiderea centrului, aproximativ 300 de persoane cu diferite tipuri şi grade de handicap au fost înregistrate ca fiind în căutarea unui loc de muncă. În acelaşi timp, 156 de persoane cu dizabilităţi au fost încadrate în muncă pe o perioadă nedeterminată. Potrivit Legii 448/2007, angajatorii care încadrează în muncă persoane cu handicap beneficiază de o serie întreagă de facilităţi, dar şi de o subvenţie lunară, timp de un an, în valoare de 500 lei, cu obligaţia menţinerii angajatului la locul de muncă cel puţin 2 ani. În acelaşi timp, angajatul îşi menţine şi pensia de handicap primită înainte de încadrarea în muncă.