S-a dus vremea "coteriei" de la Ziarul Primăriei
Încetarea apariţiei ZPO nu are nicio legătură cu schimbarea conducerii la Primăria Oradea, coincidenţa face ca ultimul contract încheiat cu SC Inform Media SRL să expire în această lună. Iniţiativa editării unui ziar al Primăriei a aparţinut fostului primar al Oradiei, Petru Filip, şi fostului şef al Serviciului Comunicare, Imagine Mass-media, Sorin Borza, adus în Primărie tocmai pentru a crea o imagine favorabilă administraţiei orădene. Rezultatul obţinut odată cu preluarea atribuţiilor de către Borza a fost dezastruos, lipsa de comunicare, opacitatea şi cenzurarea informaţiilor de interes public stârnind repede nemulţumirea reprezentanţilor mass-media. În aceste condiţii, Borza a găsit o altă soluţie pentru ca ştirile despre activitatea pozitivă a Primăriei să ajungă la cetăţeni, prin editarea unui periodic care să reflecte doar părerea conducerii administraţiei orădene. Astfel, Ziarul Primăriei a fost transformat într-o publicaţie de propagandă, fiecare număr editat conţinând interviuri cu directorii şi şefii din Primăriei, care nu mai conteneau să se laude despre cât de mult se implică ei în problemele urbei cum ar fi salubrizarea, reabilitarea străzilor, a clădirilor, lucrările finalizate la termen, în condiţiile în care realitatea era cu totul alta. Mai mult, numeroşi directori din Primărie, cum ar fi Marcel Boloş, şeful Administraţiei Imobiliare Oradea, au semnnat articole pe prima pagină despre marile lor realizări şi despre proiectele măreţe care în timp s-au dovedit a fi vorbe goale. Pe parcursul celor 57 de ediţii, oficiosul municipalităţii s-a confruntat cu numeroase probleme din punct de vedere al calităţii, dar şi al difuzării. Într-unul din numere, pentru publicarea unui tabel cu nomenclatorul străzilor a fost folosit un corp de literă atât de mic, că scrisul nici nu era lizibil. În plus, deşi firma care a câştigat licitaţia pentru editarea şi distribuirea Ziarului Primăriei avea obligaţia să pună în cutiile poştale ale cetăţenilor câte un exemplar din ziar, unele ediţii ajungeau la ghenă sau în uscătoriile blocurilor, de unde luau calea gropii de gunoi a oraşului. În acest fel, în decursul celor doi ani în care ziarul Primăriei a ajuns la 57 de ediţii, atât în limba română, cât şi în limba maghiară, s-au cheltuit de la bugetul local peste 600.000 lei. Ediţia în limba română apărea în 50.000 de exemplare, în timp ce ediţia în limba maghiară apărea în 15.000 de exemplare.
În cursul acestei luni, contractul de editare şi distribuire încheiat cu SC Inform Media a încetat. Rămâne de văzut dacă noua administraţie orădeană va agrea editarea în continuare a acestui periodic.
Cand vine randul domnului COSTIN de la consiliul judetean {pardon d.lui kiss}
Foarte multi am reciclat hartia ,aprinzand focul in soba de teracota.Pe banii contribuabililor ce propaganda isi puteau face!! Ne doare capul cand suntem instiintati de diavolismele savarsite de filip.Doamne ai mila de noi,sa vina vremuri mai normale!!!
Bun articol, excelent titlu!