Competiţia a avut loc în data de 1 aprilie a.c., la Washington, fiind acordate 19 premii pentru 22 de activităţi derulate în Europa şi Asia.
Proiectul pentru Învăţământul Rural a demarat în 2003 şi se va încheia anul viitor. Bugetul pentru acest proiect este de 90 milioane USD şi este cofinanţat de Banca Mondială şi Guvernul României. Obiectivul general al proiectului este îmbunătăţirea accesului la o educaţie de calitate pentru elevii din mediul rural, cuantificată prin rezultate şcolare mai bune, precum şi printr-un procent mai mare de promovabilitate şi absolvire. În cadrul acestui proiect au fost perfecţionate peste 55.000 de cadre didactice din mediul rural prin programul de dezvoltare profesională la nivelul şcolii (circa 70% din numărul total de cadre didactice din mediul rural). Pentru derularea acestei activităţi au fost dotate 463 de centre de resurse fixe cu aparatură electrotehnică şi IT. Printr-un program de învăţământ deschis la distanţă (IDD), au fost calificate 3.060 de cadre didactice din mediul rural. 1.500 de şcoli de la sate au fost dotate cu mobilier, 430 de şcoli au beneficiat de instalaţii noi de apă curentă, iar 70 de şcoli au beneficiat de toate facilităţile (apă curentă, instalaţii termice, electrice şi sanitare). 8.000 de unităţi şcolare din mediul rural au primit materialele didactice de bază: 4.000.000 de planşe didactice, hărţi şi globuri, peste 2.000.000 de cărţi pentru bibliotecile şcolare (învăţământul gimnazial) şi peste 1.000.000 de cărţi pentru bibliotecile clasei (învăţământul primar). Au fost achiziţionate aproximativ 80.000 de materiale sportive (mingi, saltele etc.) şi peste 270.000 de seturi de ştiinţe pentru profesori. 7.662 de şcoli şi consilii de administraţie au beneficiat de facilităţi pentru elaborarea strategiilor de dezvoltare educaţională la nivel local. În urma celor patru runde de competiţie, 4130 de şcoli au propus proiecte eligibile şi au fost finanţate 1.537 proiecte locale care dezvoltă parteneriatul şcoală-comunitate. Proiectul a presupus şi îmbunătăţirea bazei de date existente în MECT, în acord cu setul naţional de indicatori pentru educaţie (dezvoltarea şi implementarea unor aplicaţii software de colectare a datelor). Importantă a fost şi participarea în programele de testare internaţională a elevilor (PIRLS, PISA, TIMSS) - Evaluarea la clasa a IV-a, evaluare realizată pe un eşantion reprezentativ la nivel naţional (circa 4500 de elevi testaţi). Proiectul pentru Învăţământul Rural mai are încă două distincţii în portofoliu: programul IDD de reconversie profesională este "best practice" într-un raport al Comisiei Europene "European Profile for the Language Teacher Education - A Frame of Reference" 2007, iar Baza de Date Naţională a Educaţiei este, de asemenea, exemplu de bună practică la secţiunea European E-government, în anul 2007.