Lucrători din cadrul Serviciul Poliţiei Rutiere, dar şi cei de la Posturile de Poliţie Comunale au participat, ieri, la un instructaj dispus de ministrul Administraţiei şi Internelor, Traian Igaş, care se realizează în fiecare judeţ, în cadrul căruia au dialogat despre modul de acţiune în trafic, atitudine, comportament, aplicarea corectă a legii şi contracararea actelor de corupţie. În perioada următoare aceştia vor fi supuşi unor teste de integritate ce vor fi realizate de ofiţeri ai Direcţiei Generale Anticorupţie.

Comisarul şef Lucian Diniţă, şeful Direcţiei Generale a Poliţiei Rutiere, aflat ieri în Oradea, a susţinut o conferiţă de presă la care a mai luat parte comisarul şef Adrian Botezatu, din cadrul Direcţiei Generale Anticorupţie, comisarul şef Gabriel Cheregi - şeful Serviciului Judeţean Anticorupţie Bihor, dar şi şefii Inspectoratului de Poliţie Bihor. Şeful Poliţiei Rutiere Române s-a aflat la Oradea cu ocazia instructajului dispus de ministrul Administraţiei şi Internelor, Traian Igaş, care se realizează în fiecare judeţ în parte, în colaborare cu specialiştii Direcţiei Generale Anticorupţie. Bihorul a fost al 13-lea judeţ vizitat de reprezentanţii MAI, care în cursul zilei de ieri au discutat cu poliţiştii din cadrul Serviciului Poliţiei Rutiere, dar şi cu cei de la Posturile de Poliţie Comunale, despre modul de acţiune în trafic, atitudine, comportament, aplicarea corectă a legii şi contracararea actelor de corupţie. "Se discută concret, cu toţi poliţiştii care îşi desfăşoară activitatea pe linia Poliţiei Rutiere, începând cu agenţii şi terminând cu şefii care au atribuţii de comandă şi control. Dorim să reducem pe cât se poate contactul direct dintre poliţist şi cetăţeanul aflat în trafic pentru a diminua corupţia. Conducătorul autovehicului trebuie să rămână în maşină, el nu trebuie să meargă la maşina poliţistului, decât în cazuri speciale, şi asta pentru că atunci când ajunge la maşina acestuia, de cele mai multe ori, încep discuţiile privind chestiuni ce nu au nimic în comun cu munca de poliţie", a precizat chestorul Diniţă. După instructaj, poliţiştii vor avea de trecut un alt hop. Aceştia vor fi supuşi unor teste de integritate care vor fi realizate de ofiţeri ai Direcţiei Generale Anticorupţie. "Dacă până acum testările s-au făcut doar în urma unor sesizări ori indicii legate de faptul că unii poliţişti au comis fapte de corupţie, acum acestea se vor realiza prin sondaj. Se va crea o situaţie virtuală în care se va pune la încercare integritatea poliţiştilor", a precizat comisarul şef Adrian Botezatu din cadrul Direcţiei Generale Anticorupţie. În ultimii ani, corupţia în rândul lucrătorilor din Poliţia Rutieră a scăzut destul de mult. Astfel, dacă în 2009 s-au înregistrat 87 de cazuri, anul trecut numărul lor a fost de 21, iar în primele trei luni din acest an s-au înregistrat 3. În ceea ce priveşte judeţul Bihor, în ultimii 5 ani, 18 poliţişti rutieri au fost cercetaţi, 3 au fost trimişi în judecată şi 2 au fost condamnaţi deja în primă instanţă, sentinţele nefiind definitive.

Comisarul Lucian Diniţă a mai ţinut să sublinieze faptul că nu există un plan de amenzi în rândul pliţiştilor de la rutier şi, în acelaşi timp, că nu există controale de rutină, oamenii legii fiind obligaţi să comunice motivul pentru care şoferul a fost oprit.