În staţiile OTL - Călători nervoşi şi panouri de 'decor'
Transportul în comun orădean se confruntă cu tot mai multe dificultăţi. Călătorii care aleg ruta de autobuz numărul 17 sunt nevoiţi să aştepte minute bune în plus după mijloacele de transport, indiferent că trebuie să ajungă la serviciu sau la şcoală. O altă problemă o reprezintă panourile digitale de informare care nu sunt de niciun ajutor călătorilor, multe dintre acestea nefiind funcţionale, deşi au costat regia peste două milioane de lei.
Autobuzele circulă foarte greu
Întârzierile se produc în special în zilele lucrătoare, între orele opt şi nouă, când lumea se grăbeşte să ajungă la lucru. "Am ajuns cu aproape o jumătate de oră mai târziu la serviciu din cauză că autobuzul care trebuia să ajungă la 8 şi 35 de minute în staţie a întârziat. Nu este prima dată când păţesc acest lucru şi de multe ori mă văd nevoită să iau taxiul pentru a că nu mă pot baza pe orarul afişat în staţie", ne declară un călător nemulţumit. Informat asupra acestor neregularităţi, purtătorul de cuvânt al OTL susţine că principalul factor care afectează orarul autobuzelor este traficul greoi de pe Bulevardul Magheru. "Nu avem cum să remediem această situaţie, din cauza traficului blocat la orele de vârf. O soluţie ar fi adoptarea unor benzi destinate special doar vehiculelor OTL însă acest lucru nu este în proiect", a declarat Krisztian Bogdan. Acesta ne-a informat că pe traseul autobuzului 17 sunt în circulaţie minimum patru vehicule tot timpul, şi asta pentru că, în afara orelor de vârf, călătorii sunt restrânşi ca număr.
Panouri moderne, dar nefuncţionale
O altă neregulă semnalată în cadrul Regiei de transport local sunt panourile electronice din staţii, care au ca scop afişarea de informaţii precum data, ora şi următorul mijloc de transport ce va opri. Deşi aceste panouri au fost montate în toate staţiile de tramvai şi majoritatea staţiilor de autobuz foarte puţine sunt funcţionale. "Panourile din staţiile de tramvai din Centru sau 1 Decembrie sunt funcţionale. Firma care s-a angajat să pună la punct sistemul de monitorizare a mijloacelor de transport în comun, SC Radcom SRL, a contestat contractul semnat cu OTL, iar în momentul de faţă vom relua negocierile", a declarat Bogdan. Înţelegerea dintre firma Radcom şi regia orădeană de transport în comun specifica instalarea unui sistem de monitorizare a vehiculelor prin sisteme GPS şi transmiterea informaţiilor la călătorii din staţii prin panouri.
Din proiectul de două milioane de lei au fost montate panouri în majoritatea staţiilor de tramvai şi a câtorva staţii de autobuz, iar sisteme de monitorizare au fost montate în toate tramvaiele şi în trei autobuze. Contractul dintre OTL şi Radcom a fost încheiat la data de 9 aprilie 2008 şi a fost anulat în nouă martie 2009 din cauza neregulilor semnalate.



Este totalmente fals,deoarece deseori autobuzele ies de pe traseu nerespectând mersul,afirmaţie valabilă în special pentru linia 16.Acest om (Bogdan Krisztian) nu circulă cu autobuzele intreprinderii.S-a întâmplat ca şoferul dormea în autobuz la capătul liniei loc să respecte programul!Se vede ca peştele de la cap....