În luna februarie a acestui an a luat fiinţă Asociaţia Experţilor Judiciari Tehnici Auto din România (AEJTAR), cu sediul la Oradea, care are ca scop reprezentarea şi apărarea intereselor profesionale ale experţilor judiciari tehnici auto. Preşedintele nou înfiinţatei asociaţii este Liviu Lupea, fostul şef al Inspectoratul Teritorial de Muncă Bihor.

Liviu Lupea a menţionat că, deşi acţionează la nivel naţional, sediul a fost deschis la Oradea deoarece o bună parte dintre membrii fondatori sunt din municipiul de pe Crişul Repede. "Procesul de înfiinţare a Asociaţiei a început în decembrie 2010 şi s-a finalizat în 17 februarie, perioadă în care a trebuit să obţinem atestare juridică, fiscală", a menţionat preşedintele AEJTAR. Acesta a precizat că asociaţia a fost înfiinţată la iniţiativa a 7 membri fondatori din patru judeţe. "Între timp am primit cinci adeziuni şi avem alte aproximativ 50 de contacte pentru adeziuni. Noi nu dorim să fim mulţi, ci să avem autoritatea de a-i reprezenta pe cei mulţi", a menţionat Liviu Lupea. În cadrul unei conferinţe de presă, preşedintele AEJTAR a menţionat că în perioada 25-26 martie membrii ascociaţiei au participat la Conferinţa "Judecător - Expert judiciar", care s-a desfăşurat la Târgu Mureş, în organizarea Uniunii Naţionale a Judecătorilor din România, în colaborare cu Asociaţia profesională a Experţilor Topografi din România. De altfel, experţii judiciari auto se plâng de faptul că, cel puţin în judeţul Bihor, nu sunt respectaţi de o parte dintre procurori şi judecători. Mai exact, aceştia susţin că valabilitatea expertizelor lor este contestată, fiind preferate rezultatele Laboratorului din Timişoara, unde se fac studii după dosar şi nu la faţa locului.
În altă ordine de idei, AEJTAR contestă proiectul de modificare a Codului Rutier adoptat de Senat şi a anunţat că vor transmite Camerei Deputaţilor, care este cameră decizională, obiecţiile pe care le are. Astfel, experţii judiciari auto sunt nemulţumiţi de propunerea de "iertare" a unor abateri cum ar fi: depăşirea vitezei legale din localităţi cu 20 km/h, folosirea telefonului fără handsfree, nesemnalizarea schimbării direcţiei de mers sau nepurtarea centurii de siguranţă.

Prezent la conferinţa de presă, comisarul şef Silviu Popa de la Poliţia Rutieră Bihor a menţionat că "în România nu este cazul să se uşureze pedepsele aplicate conducătorilor auto", deoarece dacă, în străinătate, din 93 de victime ale accidentelor rutiere, se înregistrează trei morţi, în România, din 3-4 accidentaţi, unul moare. De asemenea, Silviu Popa susţine că majorarea limitei de circulaţie nu poate fi pusă în concordanţă cu situaţia drumurilordin ţară. "Codul Rutier nu poate funcţiona ca unitate separată, fără amenajări ale drumurilor. De exemplu, de la Piatra Craiului la Oradea, pe DN 1, nu există nicio bandă de stocaj pentru virare la stânga", a mai menţionat Silviu Popa.