Asociaţia Integra România a organizat ieri o masă rotundă cu tema „Educaţia financiară - instrument de combatere a excluziunii sociale". Întâlnirea s-a desfăşurat  la Hotelul Maxim, la ea luând parte reprezentanți ai sectorului ONG și ai Administrației locale care lucrează cu persoane vulnerabile și oferă sau ar dori să ofere educație financiară beneficiarilor lor, precum și oaspeţi din cinci ţări europene,

Recunoașterea nevoii de educație financiară ca instrument de combatere a excluziunii sociale, radiografierea comunității locale pentru a identifica inițiativele în domeniul educației financiare a grupurilor vulnerabile, schimb de bune practici în domeniu precum şi

realizarea de parteneriate locale în domeniul educației financiare au fost o parte dintre motivele mesei rotunde organizată ieri de asociaţia Integra. La eveniment au luat parte reprezentanți ai sectorului ONG și ai Administrației locale precum şi oaspeți din Franţa, Spania, Norvegia, Marea Britanie şi Belgia. Asociaţia Integra România este parteneră într-un proiect Grundtvig Learning Partnerships, din cadrul programului Lifelong Learning Programme cu tema  „Educația financiară - instrument de combatere a excluziunii sociale. Partenerii programului sunt European Microfinance Network din Franța, Network Credit din Norvegia, Reseau Financement Alternatif din Belgia, Banco Mundial de la Mujer din Spania și Fair Finance din Marea Britanie. "Acest program îşi propune să aducă împreună specialiști care lucrează în domeniul educației financiare a persoanelor vulnerabile pentru a face schimb de experiență și de instrumente educaționale moderne folosite în activitatea lor, pentru a-i ajuta pe cei cu care lucrează să își folosească mai eficient resursele de care dispun și a reduce riscul excluziunii sociale" aprecizat Florica Cherecheş, director executiv al Fundaţiei Integra. Proiectul se derulează în perioada 1 septembrie 2010-31 august 2012.  Grudtvig îşi propune să ofere alternative educaţionale şi să îmbunătăţească accesul celor care doresc să dobândească noi competenţe prin forme de educaţia adulţilor.