Beneficiarii de ajutor pentru încălzirea locuinței și a suplimentului pentru energie acordate în baza Legii nr.226/2021 au obligativitatea comunicării oricărei modificări intervenită în componența familiei și a veniturilor acestora, în termen de cinci zile de la data la care a intervenit modificarea.

 

„Având în vedere majorarea punctului de pensie și a salariului de bază minim brut începând cu luna ianuarie 2023, este necesar ca toți beneficiarii ajutoarelor sus-menționate să înregistreze la instituția noastră, până în data 20.02.2023, cererile de modificare însoțite de documentele doveditoare (cupon pensie aferent lunii ianuarie 2023, respectiv adeverință cu salariul net pentru luna ianuarie 2023)”, anunță reprezentanții DAS Oradea.

De menționat că formularul cerere - declarație pe propria răspundere pentru modificarea cererii de acordare a unor drepturi de asistență socială sau pentru acordarea unor drepturi noi se găsește atât la sediul Direcției de Asistență Socială Oradea, Serviciul Relații cu Publicul și Evaluare Inițială, cât și pe site-ul instituției accesând acest link: https://daso-oradea.ro/categories/38/view/serv-social

Venind în sprijinul cetățenilor, cererile însoțite de documentele doveditoare pot fi transmise pe adresa de e-mail contact@daso-oradea.ro.

Totodată, aceste cereri se pot depune și la Centrele Sociale Multifuncționale din cartiere: Rogerius ll (str. Ep. Ioan Suciu, nr.1, bl. ZP1), Nufărul (str. Nufărului, nr.47, bl. D111) și Ioșia II (Aleea Călinului, nr. 9).

În altă ordine de idei, anul trecut, din 1 ianuarie până în 31 decembrie 2022 s-au depus 2145 solicitări de ajutor de încălzire din care 2010 dosare au fost puse în plată.

În ceea ce privește alte beneficii acordate de Direcția de Asistență Socială Oradea în anul 2022, s-a realizat plata salariului pentru 249 de asistenți personali ai persoanelor cu handicap grav și au fost 1509 de beneficiari de indemnizație lunară, din care 1271 persoane adulte și 238 de copii.

Anca Grama, directorul executiv al Direcţiei de Asistenţă Socială Oradea, a anuțat, zilele trecute, într-o conferință de presă, că, în cadrul Programului Operațional Ajutorarea Persoanelor Defavorizate, DAS Oradea a distribuit beneficiarilor eligibili un număr de 1085 de pachete, constând în pachete de alimente – tranșa IV, în perioada 17 mai 2022 – 1 iunie 2022 și în perioada 14 decembrie 2022 – 21 decembrie - tranșa V.

Creșa Oradea

Directorul DAS Oradea a mai anunțat că, din luna martie anul trecut, Creșa Oradea, cu cele 15 creșe cu program de zi, a devenit o instituție de învățământ cu personalitate juridică, în subordinea DASO. Creșa Oradea funcţionează cu o capacitate extinsă, de la 680 de locuri în anul şcolar 2021-2022, la 710 locuri în anul şcolar 2022 – 2023. Anul trecut, în septembrie, a fost dată în folosință noua locaţie a Creşei nr. 13 „Lizuca şi Patrocle” în Oradea, str. Lavandei, nr. 5A, bl. 7C.

Pentru înscrierea copiilor la creșă s-a folosit Aplicația das.hform.ro, dezvoltată şi concepută de DAS Oradea pentru a veni în sprijinul părinților care doresc să-și înscrie online copiii la creșele orădene. În sesiunea de înscriere a copiilor la creşă pentru anul şcolar 2022-2023, s-au depus 791 solicitări de înscriere, 573 solicitări fiind acceptate.

Pe de altă parte, Programul „ABC pentru mămici şi tătici”, într-un nou format, s-a lansat în luna noiembrie 2022. Programul are ca scop organizarea periodică de întâlniri tematice cu părinții şi specialişti din diverse domenii. În cadrul acestuia se dezbat probleme de actualitate cu care se confruntă părinții ai căror părinți frecventează creșele orădene.

„Ai grijă de copiii tăi oriunde te afli!”

În cadrul Campaniei „Singuri acasă - ai grijă de copiii tăi oriunde te afli!”, campanie inițiată de către Direcţia de Asistenţă Socială Oradea încă din anul 2014, au fost monitorizați copii ai căror părinți sunt plecați la muncă în străinătate, cărora DAS Oradea le-a oferit vara trecută o zi de vacanță plină de surprize, o excursie la Șuncuiuș, Peștera Unguru Mare și rafting pe defileul Crișului Repede.

În plus, alături de Centrul Regional de Prevenire, Evaluare și Consiliere Antidrog Oradea și Inspectoratul Școlar Județean Bihor, Direcția de Asistență Socială Oradea a iniţiat campania de informare și prevenție în toate școlile din Oradea „Iluzia Fericirii - Ai grijă de tine”, în vederea informării și conștientizării cu privire la efectele și riscurile consumului de droguri, de promovare a modalităților de petrecere a timpului liber într-un mod sănătos și acces la consiliere psihologică gratuită la nevoie, campanie care se va desfășura pe tot parcursul anului școlar 2022-2023.

„Am achiziţionat un număr de 10 ochelari Drager, care simulează efectele consumului de substanţe psihoactive şi care reprezintă o sursă importantă de prevenţie a persoanelor vulnerabile, tocmai prin reproducerea efectelor lor, într-un cadru securizat, experimental şi explorator. Această tehnică este o metodă didactică de predare-învăţare-evaluare, care permite o intensă activitate a participanţilor şi o colaborare deosebit de activă şi unică a acestora în procesul instructiv-educativ în ceea ce priveşte efectele consumului de droguri”, a menționat Anca Grama, directorul DAS Oradea, alături de viceprimarul Antonia Nica, cu ocazia prezentării raportului de activitate pe anul 2022.