Zeci de elevi cu cerinţe educaţionale speciale de la 19 unităţi de învăţământ din tot judeţul au încercat să îşi demonstreze talentul şi înclinaţia artistică în cadrul celei de-a treia ediţii a festivalului cultural judeţean "Flori de mai".

Centrul Şcolar pentru Educaţie Incluzivă nr 2 din Oradea a organizat ieri, la Teatrul de Stat pentru Copiii şi Tineret "Arcadia", cea de-a treia ediţie a festivalului-concurs "Flori de Mai". Elevi cu cerinţe educative speciale (CES) de la 19 şcoli din judeţ şi-au demonstrat talentul şi trăsăturile artistice în cadrul activităţii, ce a avut ca temă anotimpul primăvara. Pornind de la motoul "Fiecare lucru are frumuseţea lui, dar nu oricine o vede", concursul s-a desfăşurat pe trei secţiuni: desen, muzică şi teatru. După ce mai multe săptămâni s-au străduit să pregătească un program artistic cu care să impresioneze atât juriul, cât şi spectatorii din sală, concurenţii, sub atenta supraveghere şi îndrumare a cadrelor didactice, au lăsat emoţiile şi inhibiţiile dincolo de scenă, încercând să demonstreze că programul pregătit de ei este cel mai bun. "Prin intermediul acestui festival-concurs, copiii cu CES au demonstrat încă o dată că şi ei pot realiza obiecte decorative sau momente artistice deosebite, în ciuda deficienţelor de care suferă. Prin efortul celor implicaţi în reuşita acestui eveniment, toţi participanţii au prezentat momente deosebite", ne-a declarat prof. dr. Angela Maruşca, directoarea Centrului Şcolar pentru Educaţie Incluzivă nr. 2. Spectatorii au putut urmări dansul primăverii, florile primăverii, dansuri populare, ţigăneşti sau country, au ascultat poezii despre primăvară etc. Toate aceste activităţi au avut ca scop implicarea elevilor din centrele şcolare speciale şi în acelaşi timp socializarea elevilor cu diferite deficienţe. Toţi participanţii au fost răsplătiţi cu aplauze de către spectatori, iar organizatorii le-au oferit diplome, dulciuri şi diverse cadouri.