Călătoria cu trenul, o adevărată aventură
Sute de persoane apelează zilnic la serviciile pe care Căile Ferate Române le pun la dispoziţie, fără a şti ce îi aşteaptă. Cine se hotărăşte să facă o călătorie mai lungă în ţară cu CFR-ul trebuie să se gândească de două ori dacă este dispus să facă faţă condiţiilor oferite. Cu toate că preţurile practicate sunt mari şi nu la îndemâna oricui calitatea serviciilor oferite lasă mult de dorit.
Preţuri mari, calitate proastă
Un bun exemplu este o călătorie pe ruta Oradea - Bucureşti, unde biletul dus-întors, la cuşetă, se ridică la 200 lei. Surpriza apare după ce călătorul se urcă în tren şi constată că situaţia este diferită faţă de cea la care se aştepta iniţial. Dacă în momentul când şi-a achiziţionat biletul i s-a spus că toate condiţiile cerute vor fi respectate, aventura apare la faţa locului. Odată urcat în tren, călătorul îşi caută locul şi are surpriza să constate că, de fapt, va sta mai bine de 12 ore la cuşetă cu şase locuri, cu toate că plătise pentru patru. De asemenea, spaţiul este atât de mic încât nu ai unde să îţi pui un bagaj de mână, nemaivorbind despre un geamantan sau altceva. Dacă ai curajul să-l întrebi pe controlorul de bilete despre cele constatate, acesta îţi răspunde, flegmatic, după cum era de aşteptat, că el nu are nicio vină şi să te adresezi superiorilor. Cât priveşte o despăgubire pentru ce ai plătit şi ceea ce i s-a oferit, nici nu intră în discuţie. Persoanele care aleg vagonul de dormit sau cuşeta se aşteaptă ca atunci când ajung la destinaţie să fie cât de cât odihnite, dar realitatea este cu totul alta... riscă să fie mult mai obosite dimineaţa decât seara. Cei care se hotărăsc să tragă un pui de somn trebuie să fie atenţi la lenjeria de pat pe care o primesc, întrucât lenjeria, pe lângă faptul că este ruptă, mai este şi murdară, de parcă biletul cumpărat nu a fost la suprataxă. Dacă în vară era un adevărat coşmar să mergi o noapte cu trenul din cauza temperaturilor ridicate, la care aerul condiţionat din tren nu reuşea să le facă faţă, pe timp răcoros călătorii au din plin aer condiţionat, asta pentru că încălzirea funcţionează doar din când în când.
Nu se ştie ora sosirii...
Acestea sunt condiţiile pe care o ţară membră a Uniunii Europene le poate oferi la ora actuală celor care aleg să călătorească cu trenul. Din păcate, pentru mulţi este cea mai ieftină modalitate de a se deplasa şi în acelaşi timp una care lasă mult de dorit. Va trece multă vreme până când raportul calitate - preţ va fi unul echilibrat, doar trăim în România. Cât priveşte punctualitatea CFR-ului, nici nu mai încape vorbă. Sunt puţine destinaţiile unde, într-adevăr, trenurile nu au întârzieri. La o călătorie Oradea-Bucureşti întârzierea este de aproximativ o oră, dar cu toate acestea nimeni din personal nu are bunul simţ să vină să anunţe acest lucru şi în acelaşi timp să ceară scuze pentru neplăcerile create.
Deşi calitatea serviciilor pe care CFR le oferă e aşa cum e, la sfârşitul acestei săptămâni, reprezentanţii CFR vor intra în grevă, nemulţumiţi de salarii şi de faptul că nu au primit banii alocaţi investiţiilor în 2008.
frumoasa
Nu e chiar asa, nu iei un bilet la cuseta cu 4 si te trezesi intr-o cuseta de 6. Daca ceri un loc la o cuseta cu 4 locuri ti se va zice din start daca are sau nu in compunere trenul vagon cuseta cu 4 locuri sau 6 si respectiv locul tau in acel vagon cuseta. intarzieri.. sincer nu stiu prea multe despre acel tren dar nu cred ca zilnic are intarzieri de cate o ora. In partea de NE a Romaniei (Moldova) trenurile pleaca si sosesc regulat. Rar se intampla sa intarzie si atunci e din evenimente nedorite (gen defect la locomotiva, la un semnal in parcurs, o masina luata inainte de tren) si nu din cauza ca timpii is prea stransi si nu poti tine pasul cu tonajul trenului ce il ai in spate. cat despre greva, e adevarat se doreste, dar nu pentru salariile CFR-istilor ce pentru INFRASTRUCTURA!!! de ani buni nu s-a mai dat un ban pt investitia in caile ferate romane si acest fapt se vede ... in loc sa mergem cu 140 de la iasi la bucuresti, avem limitari de 90, 70, 80 si media de viteza pe acea sectie scade la un 85 km/h. nu cred ca e prea convenabil nici pentru calator si nici pt noi mecanicii. Numai Bine Ionutz53 Iasi
NU este chiar asa, daca cumperi bilet la tren accelerat nu ai la ce sa te astepti. Dar calatorii putine cunosc despre adevarata situatie a CFR-ului, cum se invart si se spala banii prin CFR in loc sa se investeasca in infrastructura, care e in paragina.