Etapa a II-a a campaniei de vaccinare împotriva Covid-19 continuă fără incidente în județul Bihor. Până luni fuseseră distribuite spre cele şase centre de vaccinare din județ 7.586 de doze. Clarificări la planificarea telefonică pentru vaccinare.

Conform Direcției de Sănătate Publică Bihor (DSP), până luni, 18 ianuarie 2021, procesul de vaccinare s-a desfășurat fără incidente în ceea ce privește vaccinarea beneficiarilor eligibili.

„Au existat anumite disfuncționalități de ordin tehnic în ceea ce privește verificarea programărilor, pentru care Serviciul de Telecomunicații Speciale a desfășurat activități în scopul remedierii situației. Nu au existat probleme cu stocurile de vaccin alocate pe fluxurile aprobate pentru județul Bihor”, se afirmă într-un răspuns al DSP Bihor pentru CRIŞANA.

În ceea ce privește eligibilitatea pentru vaccinare, conform aceleiași surse, nu există o ordine pe care cetățenii din subcategoriile etapei a II-a (vârstnici, bolnavi cronici, profesori sau angajați din domeniile cheie) să fie obligați să o respecte. Se pot programa pentru vaccinare toți cei care se încadrează în etapa a II-a. 

În Bihor, solicitările pentru vaccinuri se trimit zilnic la centrul regional din Cluj, în funcție de evaluarea necesarului zilnic.

„Nu s-au înregistrat până în prezent efecte adverse notabile. Toate efectele secundare se raportează conform procedurilor specifice. Până la acest moment au fost distribuite spre centrele de vaccinare din județul Bihor 7.586 de doze”, mai afirmă DSP Bihor.

La nivelul judeţului au fost declarate 12 centre de vaccinare, însă vaccinarea pentru etapa a doua continuă doar în şase centre.

La nivel național, peste 300 de mii de persoane din etapa a II-a sunt deja programate pentru vaccinare. Cei mai mulți, 138.962 s-au programat direct pe platformă, 83.919 de persoane din domenii esențiale au fost programate prin intermediul angajatorului, 47.946 de persoane s-au programat telefonic, prin Call Center și 29.282 de persoane prin intermediul medicilor.

Până duminică, numărul total de persoane vaccinate împotriva Covid-19 cu vaccinul Pfizer BioNTech (începând cu data de 27 decembrie 2020) era de 204.185 persoane, din care 875 vaccinate cu rapel.

Numărul total de reacții adverse înregistrate la nivelul centrelor de vaccinare din toată țara era de 764 reacții comune și minore, din care 288 reacții de tip local cu durere la locul injectării și 476 reacții generale (febră, cefalee, mialgii, artralgii, astenie, alergii de tip urticarie).

 

Programarea online „a crăpat”

Ieri dimineața platforma Serviciului de Telecomunicații Speciale pentru programarea la vaccinarea anti-Covid este indisponibilă. STS a transmis că lucrează la remedierea problemelor.

„Precizăm că platforma informatică nu este disponibilă în urma unor probleme tehnice apărute în această dimineață”, anunță STS.

„În urma analizei tehnice s-a constatat că aplicația Registrul Electronic Național pentru Vaccinări furnizează date cu intermitențe către aplicația de programare la vaccinare. Specialiștii STS colaborează cu echipa tehnica ce gestionează RENV pentru remedierea situației”, transmit autoritățile.

După aproximativ două ore platforma online a redevenit funcţională.

 

Planificarea telefonică la vaccinare în Bihor

Pentru a clarifica anumite aspecte ale procesului de programare prin intermediul call-center, DSP Bihor transmite spre cunoştinţa populaţiei eligibile la vaccinare în etapa II următoarele:

„Numărul unic de Call Center apelabil la nivel național disponibil pentru programare este 021 414.44.25. Apelurile sunt preluate în ordinea efectuării lor, de către oricare dintre serviciile de call center disponibile la nivel național, indiferent de județ, apelantul putând solicita programarea în oricare județ și centrul disponibil la nivel național / local dorit, în funcție de numărul locurilor libere.

Numărul unic de Call Center alocat județului Bihor este - 021.414.44.59, urmat de pașii indicați pentru programarea la vaccinarea Covid-19 respectiv: Prima Tastă 1; Tasta următoare 1 – pentru programarea la vaccinare; Tasta următoare 2 - Pentru îndrumare privind utilizarea aplicației de programare la vaccinarea împotriva Covid-19.

Vă asigurăm că orice întârzieri în preluarea apelurilor sunt determinate de numărul important de solicitări de programare, precum și de timpul necesar parcurgerii etapelor de planificare în platforma electronică RoVaccinare”, transmite DSP Bihor printr-un comunicat de presă.