Reglări de conturi sau răutăţi gratuite? Într-o scrisoare trimisă pe adresa redacţiei noastre de dna Corina Băcanu, din cadrul Spitalului de Psihiatrie Nucet, ni se semnalează următoarele: "Studiind dosarul personal şi cartea de muncă ale acesteia (ing. Georgeta Man -directorul general al spitalului n.n.), am constatat că, deşi, conform Regulamentului de organizare a concursului (pentru postul de director general), era necesară o vechime de minimum 5 ani în specialitatea studiilor absolvite, totuşi ea a fost acceptată la concurs cu o vechime în studii superioare de 3 ani.? Mergând pe firul evenimentelor derulate de la 1 august 2004, dată la care ing. Georgeta Man a fost instalată ca director general al respectivei unităţi sanitare, aflăm unele lucruri de-a dreptul incredibile. Redăm în cele ce urmează punctele de vedere ale mai multor factori de răspundere din sistem. "La fiecare schimbare, reacţiile apar brusc" Interpelat asupra problemelor de la Spitalul de Psihiatrie Nucet, privind reclamaţiile împotriva directoarei Man, dr. Ritli Ladislau, directorul general al Direcţiei de Sănătate Publică Bihor, preciza: "Ne-am obişnuit cu reacţiile adverse la schimbări în conducerile unităţilor din subordine. Am fost la instalare, postul a fost ocupat prin concurs, fostul director, dr. Mera Batiz, dorind să-şi continue activitatea ca medic, nu ca manager al unităţii. Dosarele pentru concurs au fost verificate de către o comisie pertinentă, iar membrii acesteia au decis în cunoştinţă de cauză. Cât priveşte neînţelegerile dintre cele două unităţi cu spaţii comune, respectiv Spitalul de Psihiatrie şi Centrul medico-social, ele ţin de factori obiectivi şi subiectivi. "Am deranjat de la început" "Am dat de două ori concurs pentru ocuparea postului de director general al Spitalului de Psihiatrie Nucet, în primăvara şi apoi în vara anului 2004, se destăinuie ing. Georgeta Man, dorind să fac ceva de care să fiu şi eu mulţumită. Nu am pregătire medicală, este adevărat, dar, ca manager, cred eu, că nu aceasta contează, ci calităţile manageriale ale fiecăruia. Când am câştigat concursul, m-am bucurat, dar bucuria a fost de scurtă durată. Verificând documentele existente în unitate, mi-am dat seama că ceva nu este în regulă, aşa că am solicitat consiliului de administraţie nou constituit să ceară comisiei de audit de la DSP şi CJ să verifice la faţa locului cum stau lucrurile. M-am implicat apoi în îmbunătăţirea hranei bolnavilor, în asigurarea condiţiilor decente pentru desfăşurarea activităţii din spital. Am avut curajul să angajez tineri cu studii superioare pe posturi cheie şi am deranjat din nou. Cred, totuşi, că bunele mele intenţii, dublate de respectarea legislaţiei în vigoare, vor atârna mai mult în balanţa adevărului verificabil, decât bârfele de la colţul străzii sau ale reclamagiilor."