Țara soarelui răsare, cunoscută pentru prezența orezului alături de orice meniu, a descoperit pâinea prăjită și o transformă într-o adevărată artă, companiile producătoare de gadgeturi lansând pe piață dispozitive sofisticate care garantează pregătirea feliei perfecte.

Faptul că o companie ca Mitsubishi Electric a scos pe piață în această primăvară un cuptor sofisticat care la prețul de 280 de euro oferă experiența unei „singure felii de pâine prăjite perfect” a atras atenția asupra creșterii pasiunii japonezilor pentru pâine.

Pentru multe localuri din Tokyo, pâinea prăjită a ajuns vedeta meniului. Pâinea nu a intrat în dieta regulată a japonezilor decât după Cel de-al Doilea Război Mondial. Treptat, obiceiurile alimentare s-au schimbat, iar un studiu din 2013, citat de publicația britanică The Guardian, arăta că 51% dintre japonezi preferă pâinea în locul orezului.

Schimbarea a fost determinată de specializarea treptată a brutarilor din insula extrem-orientală, care au trecut de la produse de calitate inferioară la o tehnologie tot mai sofisticată pentru producerea pâinii.

Cu un an în urmă, inventatorul Gen Terao se lăuda că nu mai face față solicitărilor pentru toasterul Balmuda pe care îl scotea pe piață la prețul de 210 euro. În prezent există restaurante japoneze care le oferă clienților posibilitatea de a alege între mai multe mărci de prăjitor de pâine modul în care preferă să își pregătească feliile pe care le consumă când ies în oraș.

Bloomberg a găsit o cafenea-brutărie ca Sakimoto (cu reprezentanțe în Tokyo, Osaka și în alte orașe japoneze) , specializată în pâine prăjită care face rezervări pentru cele câteva felii ce pot fi cumpărate la prețuri cuprinse între 8 și 10 euro bucata.

Kaori Kajita, fondatoarea Asociației Japoneze de Pâine Prăjită își pune pasiunea pe seama curiozității: „Distracția este să încerci diferite feluri de pâine ca să vezi care are gust mai bun când e prăjită. Nici nu mai știu de câte ori am crezut că am găsit pâinea perfectă pentru prăjit. Și nu a durat mult până când am gustat o pâine care se potrivea și mai bine”.

Între timp au apărut și artiști ca Eiko Mori, specializați în design culinar exclusiv pentru felii de pâine prăjită, nu mai puțin de 25 de mii de fani urmărindu-i contul de instagram unde își prezintă creațiile.