Designerul şi industriaşul francez Pierre Cardin, în vârstă de 88 de ani, a declarat într-un interviu publicat marţi în cotidianul american Wall Street Journal (WSJ) că se simte "pregătit" să vândă "acum" grupul de firme pe care îl conduce, pentru suma de un miliard de euro.

"Vreau să îl vând acum", a declarat designerul francez în acest interviu publicat pe site-ul WSJ. Magnatul francez cere 1 miliard de euro (1,4 miliarde de dolari). Însă imperiul Cardin, înfiinţat în 1949, este evaluat la 200 de milioane de euro de către bănci, au precizat editorii de la WSJ. Alte surse citate de această publicaţie consideră că grupul Cardin ar putea valora de patru ori mai mult decât suma totală a vânzărilor realizate de acest grup, fără a avansa însă cifre precise. În 2009, Pierre Cardin şi-a vândut cele 32 de licenţe pentru accesorii şi produse textile în China - nu însă şi marca -, companiilor Jiangsheng Trading Company şi Cardanro, pentru suma de 200 de milioane de euro. Celebrul designer francez nu are moştenitori. Imperiul Cardin numără în prezent 500-600 de licenţe în lumea întreagă şi a fost unul dintre pionierii conceptului de "business model" în domeniul licenţelor, care s-a impus ulterior în lumea modei: un contract prin care se încredinţează licenţa de fabricare a unor produse către o anumită firmă, în schimbul unei taxe, compania primind şi dreptul de utilizare a unui nume celebru. Designer avangardist în anii 1960, Pierre Cardin a devenit mai sobru odată cu trecerea anilor, iar compania pe care o conduce are peste 200.000 de angajaţi pe plan mondial. În prezent, numele Pierre Cardin este revendicat de aproape un miliard de produse, de la cravate la apă minerală, trecând prin preparatele servite în celebrul lanţ de restaurante Maxim, deţinut de designerul francez.