Păpuşi Barbie cu chipuri de femei celebre din trecut și din prezent, precum artista mexicană Frida Kahlo, chef-ul Hélène Darroze, regizoarea Patty Jenkins și aviatoarea americană Amelia Earhart, au fost lansate de compania Mattel.

 

Producătorul de jucării american a lansat o serie de păpuși cu chipuri ale unor celebrități actuale și o alta numită „Inspiring Women”. Prin lansarea acestor păpuși, Mattel încearcă o nouă lovitură de marketing pentru a-și accelera vânzările. În prima serie au fost incluse păpuși cu chipul chef-ului Hélène Darroze, al cărei restaurant din Paris deține o stea Michelin, dar al regizoarei filmului „Wonder Woman”, Patty Jenkins. Seria „Inspiring Women” include, printre altele, păpuși cu chipurile Fridei Kahlo, Ameliei Earhart și matematicienei Katherine Johnson. Deși au chipurile unor personalități, păpușile au fizicul clasic, ireal, al lui Barbie, mai ales talia care nu corespunde proporțiilor niciunei femei. După ce, timp de decenii, Mattel a propus Barbie albe și blonde, compania a lansat, în ultimii ani, păpuși mai diversificate, „grăsuțe”, „înalte”, „minione”. De asemenea, la sfârșitul lui 2017, Mattel a lansat o păpușă cu chipul scrimerei americane Ibtihaj Muhammad, care poartă văl islamic. În 2017, cifra de afaceri a companiei a scăzut cu 10,5%. În 1956, Barbara Handler, pe atunci o adolescentă în vârstă de 15 ani, aflată într-o vacanţă în Elveţia, alături de mama ei, Ruth - cofondatoare a companiei de jucării Mattel -, a remarcat o păpuşă, precursoarea lui Barbie, comercializată în magazine sub numele Lili. Ruth Handler a cumpărat trei păpuşi Lilli şi le-a adus cu ea în California. Trei ani după aceea - pe 9 martie 1959 - a prezentat în premieră mondială versiunea americană a acelei păpuşi, la American International Toy Fair de la New York. Noua păpuşă a fost denumită Barbie, după numele fiicei lui Ruth Handler. Până când Barbie a împlinit 50 de ani, în 2009, compania Mattel vânduse deja peste 1 miliard de astfel de păpuşi în lumea întreagă, mai ales graţie faptului că noua jucărie „cultiva imaginea unei femei înfloritoare şi sănătoase”.