Fotomodelele create pe computer își fac simțită prezența tot mai mult în domeniul publicității și multe modele reale în plină activitate își arată îngrijorarea legată de impactul pe care acest lucru îl poate avea pentru viitorul industriei.

Margot, Shudu și Zhi sunt protagonistele unei campanii publicitare inițiate de compania franceză Balmain, achiziționată în 2016 de un fond de investiții susținut de emirul Qatarului. Compania le-a prezentat pe cele trei într-o serie de imagini publicate pe contul de Instagram, provocând reacții vii din partea comentatorilor. Trei manechine noi nu sunt o mare problemă, dar, atunci când cele trei sunt create pe calculator de la zero, spiritele încep să se încingă. „De parcă idealurile de frumusețe n-ar fi deja distruse în industrie. Acum trebuie să-ți placă și femei colorate artificial”, comenta unul dintre utilizatori.

Compania a lucrat pentru campania cu pricina cu fotograful Cameron-James Willson, care a ajuns cunoscut după ce Shudu, pe care o numea „primul supermodel digital”, a adunat mai bine de 144.000 de „followeri” pe Instagram. Povestea ei a ajuns celebră după ce compania de cosmetice a Rihannei, Fenty Beauty, i-a preluat o imagine. Willson este un fotograf britanic care lucrează l Londra. „Un fotograf alb a găsit un mod în care să profite de femeile de culoare fără să fie nevoit să le plătească”, a comentat cineva pe platforma de micro-blogging Twitter.

Din momentul în care fotograful a adăugat modelului de culoare două colege de rase diferite, pentru campania firmei de produse de lux franțuzești, și manechinele reale au început să simtă amenințarea.

Louise Stone, care a lucrat pentru L'Oreal și Adidas, a declarat pentru un post de radio că „este de speriat să fii nevoită să concurezi cu fete ireale la propriu”. O altă tânără din industrie, Dominique Robinson, a cerut să se discute mai serios despre urmările pe care acest fapt le poate avea asupra domeniului: „Fetele lucrează o viață întreagă sperând să facă parte dintr-o campanie Balmain. Dacă este atât de ușor să oferi o campanie unor modele generate pe computer... cum poate să arate viitorul nostru?!”.

Nu doar modelele se simt amenințate, ci toți cei implicați în producție, pentru că, folosind modele virtuale, creatorii de campanii vor renunța la ședințele foto în sensul în care erau ele organizate până acum. Fotograful Manny Roman a comentat chiar la fotografiile publicate de Balmain: „Nu îmi place mesajul non-realist pe care compania îl trimite societății noastre”.

Vogue, Cosmopolitan, Elle sunt citate printre colaboratorii agenției puse pe picioare de Cameron-James Willson. „Curând, cele mai frumoase persoane din lume s-ar putea să nu mai fie oameni”, notau și cei de la Washington Times despre creația londonezului.