Ziua inaugurală a noului terminal T5, al aeroportului britanic Heathrow, a fost mai degrabă un haos total decât un moment festiv. O defecţiune la sistemul de livrare a bagajelor a generat întârzieri şi chiar anulări ale unor zboruri operate de compania British Airways.

Defecţiunea a provocat, cum era de aşteptat, nemulţumire în rândul pasagerilor veniţi de la mii de kilometri. Aceştia fie nu şi-au mai putut recupera bagajele, fie au fost nevoiţi să stea în aeroport timp de câteva ore. Dar aceasta nu a fost singura problemă pe care au avut-o de înfruntat autorităţile aeroportuare. Mai mulţi oameni au protestat spontan faţă de impactul extinderii aeroportului Heathrow asupra mediului înconjurător. Terminalul 5, un proiect realizat în aproape 20 de ani, ce i-a costat pe britanici peste 8 miliarde de dolari, este destinat unui flux de 30 de milioane de pasageri anual. După debutul catastrofal al activităţii Terminalului 5 al aeroportului londonez Heathrow, compania britanică British Airways (BA) a anulat ieri aproximativ 20 la sută din cursele aeriene programate să decoleze în această zi, toate fiind pe distanţe lungi.