Specialişti IT la Universitatea Agora
Marţi seara, la sediul Universităţii Agora, a debutat simpozionul cu tema "Secretul unui învăţământ superior de succes - modelul nord american", susţinut de profesorul american de origine română Stephan Olariu,
director al Sensor Networks Research Group, Old Dominion University,
Norfolk, Virginia. Evenimentul face parte dintr-o serie de manifestări desfăşurate în cadrul programului "Zilele Agora", ediţia 2008.
Profesorul Olariu şi-a început prezentarea cu un istoric al sistemului de învăţământ superior american, după care a expus punctele tari şi slabe ale acestui sistem. "Universităţile americane au devenit cunoscute practic peste noapte, în urma revoluţiei sovietice, a fascismului în Europa, a celui de-al Doilea Război Mondial, a Războiului Rece şi a sfârşitului erei coloniale britanice în India, SUA şi Canada fiind invadate de oameni de ştinţă", a afirmat profesorul Olariu în prezentarea sa. Unul dintre punctele tari ale acestui sistem de învăţământ superior îl constituie autonomia absolută a universităţilor, la dezvoltarea lor contribuind şi transformarea în prototip a tuturor ideilor. Unul dintre punctele slabe ale sistemului de învăţământ superior nord-american îl reprezintă însă lipsa studenţilor europeni."Uniunea Europeană a reuşit să capteze şi să păstreze studenţii europeni, dar o problemă o reprezintă şi unele ramuri care nu sunt foarte bine aplicate. Sistemul nord-american este cel mai bun, dar asta nu înseamnă că nu e perfecţionabil şi nu are puncte slabe", a mai adăugat profesorul în prezentarea sa.
Comentarii
Nu există nici un comentariu.