Primăria Oradea a anunţat că de luni, 21 august, se reiau lucrările la drumul expres, pe tronsonul din zona Staţiei CFR Oradea, urmând să fie finalizată la începutul lunii noiembrie. Lucrarea, realizată de firmele Trameco şi Abed Nego, costă 4,9 milioane lei fără TVA.

 

„Ca urmare a semnării de către Primăria Oradea a contractului de închiriere a terenului din zona Stației CFR Oradea, începând de luni, 21 august 2017, vor fi reluate lucrările de execuție la drumul expres pe ultima porțiune, cuprinsă între str. Ana Ipătescu și str. Izvorului”, a anunţat, ieri, Primăria Oradea, printr-un comunicat de presă. Potrivit municipalităţi, în primă fază vor fi atacate lucrările de relocare a schimbătorilor de cale și de dezafectare a unor utilități specifice de căi ferate pe întregul traseu de 660 m al drumului nou. Toate aceste lucrări ar urma să dureze aproximativ o lună. În faza a doua, constructorii vor executa lucrările de canalizare, respectiv de infrastructură și suprastructură a drumului. „În funcție și de condițiile meteo, lucrarea va fi finalizată la începutul lunii noiembrie 2017, prin instalarea iluminatului public pe acest tronson. Astfel, drumul expres va fi practicabil pe toată lungimea de 3.577 m - porțiunea aferentă proiectului finanțat prin fonduri transfrontaliere HU-RO degrevând traficul rutier atât din zona centrală, cât și de pe străzile adiacente din spatele Gării CFR”, promite municipalitatea, adăugând că lucrările vor fi executate de Trameco şi Abed Nego, suma necesară fiind de 4,9 milioane lei fără TVA.

Pe de altă parte, primăria a anunţat că face demersuri pentru continuarea lucrărilor de la actualul tronson al drumului expres care se termină în intersecția de la Podul Teodor Neș, prin reabilitarea Căii Bihorului și construirea unui segment nou de drum, cuprins între intersecția de la Real II până în zona curbelor de la DJ 767 F (drumul spre localitatea Paleu). „Primăria Oradea roagă cetățenii care au mașinile parcate în spatele balizelor din intersecția de pe str. Izvorului să le mute, pentru a preveni ridicarea acestora de către Serviciul Parcări”, se mai menţionează în comunicatul Primăriei.

Reamintim că Primăria Oradea a încheiat un contract cu CFR pentru închirierea terenului în suprafaţă de 13.588 mp (în jur de 600 m liniari) necesar pentru finalizarea construcţiei drumului expres. Primarul Ilie Bolojan a menţionat că termenii contractului au fost impuşi de CFR. Astfel, terenul, delimitat de strada Ecaterina Teodoroiu şi sensul giratoriu de la podul Teodor Neş, este închiriat pe o perioadă de 5 ani. Municipalitatea va plăti o chirie de 1,04 lei pe metrul pătrat plus TVA/lună, adică 14.131 lei plus TVA, lunar, respectiv 169.572 lei plus TVA pe an (aproximativ 45.000 de euro). În plus, potrivit contractului, Primăria trebuie să plătească o garanţie de 50.449 lei plus TVA, reprezentând chiria pe trei luni. Primarul a anunţat că va face demersuri pentru promovarea unei hotărâri de Guvern prin care terenul respectiv să fie preluat în proprietatea oraşului, astfel încât să nu mai trebuiască să fie plătită chiria.