De la începutul anului, Aquaparcul orădean a avut peste 109.000 vizitatori, veniturile ridicându-se la 1,1 milioane euro. Pentru a reduce cozile, conducerea ADP Oradea a decis ca sâmbăta, duminica şi în sărbătorile legale, să nu se mai elibereze bilete pentru trei ore. De asemenea, de o lună biletele se pot achiziţiona online, cu cel târziu o zi înainte de ziua aleasă pentru a veni la aquaparc. 

 

Şeful Administraţiei Domeniului Public Oradea, Liviu Andrica, a anunţat că, în perioada 1 ianuarie - 12 iunie, la Aquaparcul Nymphaea au fost 109.295 vizitatori, încasările fiind de 1,1 milioane euro. Procentual, 70% dintre persoanele care au venit la aquaparcul orădean sunt din judeţul Cluj, 20% din Timiş, Arad, Satu Mare, Maramureş, iar 10% din judeţul Bihor. „Aquaparcul este un obiectiv cu foarte multe costuri de întreţinere. Avem 110 salariaţi pe lună şi alte costuri de întreţinere şi exploatare. Facem toate demersurile pentru a nu avea nevoie de subvenţie din partea primăriei”, a menţionat Andrica, adăugând că, până acum, aquaparcul este pe plus. „Rămâne să vedem ce va fi în cursul verii, care va fi raportul între venituri şi cheltuieli”, a declarat Liviu Andrica. Şeful ADP Oradea a menţionat că se doreşte optimizarea tuturor surselor de venit. Astfel, de la 1 martie, toate serviciile comerciale din incinta aquaparcului sunt prestate de către ADP, aproape 20% din venituri provenind din alimentaţia publică. De asemenea, în ultima perioadă s-au făcut mai multe investiţii din banii ADP pentru Aquaparcul Nymphaea: au fost cumpărate două grătare de inox cu diametrul de 120 cm, care au costat 28.872 lei + TVA; un robot subacvatic - 25.000 lei + TVA; un tractor pentru tuns gazonul - 27.000 lei + TVA; o mașină de frecat/aspirat - 17.557 lei + TVA; un defibrilator semi-automat - 7.000 lei + TVA; un autoturism pentru transport persoane cu 8+1 locuri - 31.500 lei + TVA. Pe de altă parte, Liviu Andrica a anunţat că au fost luate unele măsuri pentru a reduce cozile la intrarea în aquaparc. Mai exact, sâmbăta, duminica şi în sărbătorile legale nu vor mai fi eliberate bilete pentru trei ore în valoare de 30 de lei, fiind disponibile doar bilete pentru o zi întreagă sau, în limita locurilor libere, bilete de la ora 17.00.

„Am avut un aflux mare de vizitatori în weekenduri şi în minivacanţe, înregistrându-se cozi care pe mine m-au bucurat. Asta înseamnă că aquaparcul oferă condiţii foarte bune, iar preţurile practicate sunt accesibile. De săptămâna trecută, însă, am scos biletul de trei ore pentru sâmbăta, duminica şi în sărbătorile legale, pentru că am constatat că cei care veneau pentru trei ore creau cozile. Au fost zile în care au plecat acasă sute de clienţi din cauză că nu au avut loc”, a menţionat Liviu Andrica. El exclude ideea de a permite accesul în aquaparc peste capacitatea maximă, pentru că se creează disconfort pentru cei dinăuntru. Capacitatea maximă este de 1.850 de persoane în timpul verii, iarna fiind permis accesul pentru cel mult 700 persoane.

Preţurile pentru o zi întreagă de acces la Aquaparc sunt 50 de lei pentru adulţi, 40 de lei pentru pensionari şi elevi şi 25 de lei pentru copii până în 14 ani, iar copiii până la 3 ani au acces gratuit.

„Pentru cei care doresc să înoate, să facă plajă, au loc în zona bazinului de înot, în intervalul orar 6.00-9.30. Preţul este accesibil: 10 lei pentru adulţi, 8 lei pentru elevi şi pensionari, respectiv 5 lei pentru copii cu vârsta de până la 14 ani”, a mai menţionat Liviu Andrica. Aquaparcul se deschide la ora 10.00, ora închiderii fiind 22.00. Biletele de intrare pot fi achiziționate în ziua intrării, de la casieriile Aquaparcului. În plus, de o lună, există posibilitatea achiziţionării biletelor online, cu plata anticipată, cel târziu cu o zi înainte de data dorită până la ora 21.00, pe site-ul www.aquapark-nymphaea.ro. Posesorii de bilete cumpărate anticipat au prioritate la intrare. „Vrem să introducem şi achiziţia de bilete cu plata cu anticipaţie de la casierii”, a precizat şeful ADP Oradea.

Aquafest, un mijloc de promovare

În ceea ce priveşte Aquafest, în cadrul căruia invitat special a fost Horia Brenciu, care a cântat împreună cu orchestra sa în faţa unui număr foarte mic de persoane, Liviu Andrica a menţionat că scopul a fost promovarea Aquaparcului, iar acest lucru s-a realizat. „Având în vedere că în 10 septembrie 2016 momentul deschiderii aquaparkului nu a fost marcat în niciun fel, am dorit organizarea unui eveniment pentru deschiderea sezonului estival și pentru a promova Aquaparkul, care să cuprindă momente pentru toate vârstele: dj, zumba, concert live. În urma unui studiu de piață, l-am ales pe Horia Brenciu, el fiind cel mai mare showman din România în momentul de față, iar pentru că Aquaparkul este un loc de divertisment, am considerat că este cel mai potrivit”, a declarat directorul ADP Oradea. Potrivit acestuia, sâmbătă, 10 iunie, în aquaparc erau aproximativ 800 de persoane, cel mult 200 dintre ei fiind în faţa scenei. „În urma colaborării cu artistul Horia Brenciu, s-a făcut o promovare a Aquaparkului pe postul național Antena 1, o mediatizare intensă pe pagina de Facebook a artistului (1.309.429 urmăritori), pe contul de Instagram (145.000 urmăritori), precum și prin alte mijloace publicitare. Scopul organizării Aquafestului a fost de a face o promovare intensă a Aquaparkului şi consider că l-am atins”, a adăugat Andrica. El a menţionat că, iniţial, preţul biletului a fost de 150 lei, după care a fost coborât la 100 lei. În ziua Aquafestului, sâmbătă, 10 iunie, se putea intra cu 50 lei. Sursele de finanțare au fost din bilete vândute și sponsorizări, suma plătită de ADP ridicându-se la 10.000 euro. „Aquaparcul este o afacere, nu întotdeauna ieşi pe plus”, a încheiat Liviu Andrica.