Cel puţin 12 şantiere sunt, în acest moment, deschise doar pentru proiectul de reabilitare termică, urmând ca în perioada următoare alte zece tronsoane să fie atacate. Cea mai complexă lucrare este cea de la Piaţa Decebal, respectiv Bulevardul Magheru-Louis Pasteur, unde circulaţia rutieră se desfăşoară chinuitor.

În paralel, pe partea de termie se derulează, din fonduri europene, două proiecte, unul care constă în montarea unei centrale pe gaz la CET, respectiv reabilitarea a 17,5 km reţea de termoficare. Valoarea proiectului se ridică la 77,7 milionae euro. În ce priveşte înlocuirea conductelor de termie, potrivit viceprimarului Mircea Mălan, gradul de implementare al proiectului este de 82,5%, urmând ca până la finele lunii octombrie, când se preconizează reluarea agentului termic toţi cei 17,5 km să fie complet înlocuiţi.

"Suntem în grafic, cu un procent de 82,5% realizat. Din 88 de tronsoane, 78 sunt atacate. Azi se lucrează pe 12 şantiere", a precizat viceprimarul Mircea Mălan. Acesta a subliniat importanţa implementării acestui proiect, din perspectiva reducerii pierderilor şi a economiilor efectuate. "În martie 2014 aveam pierderi de 47%, în martie 2015, pierderile erau de 29%. În termeni economici, facem o economie de 3,1 milioane de lei. De asemenea, în ce priveşte adaosul de apă, în martie 2014 acesta era de 258.000 metri cubi, iar anul acesta a fost de 158.000 metri cubi. Se face o economie de 400.000 lei", a explicat viceprimarul Oradiei. În aceste zile, o lucrare complexă este cea de la intersecţia de la Piaţa Decebal. Aici s-au executat săpături şi s-a efectuat o supratraversare pe sub liniile de tramvai. De asemenea, un tronson care trebuie finalizat în cel mai scurt timp este cel din Parcul Petofi, aici unde trebuie realizat, din economiile făcute, şi un nou tronson de pistă de biciclete.

În următoarea perioadă, vor începe lucrările la PT613 (Bd. Dacia, zona intersectiei cu str. Eroul Necunoscut); Bd. Dacia, zona sens giratoriu intersecţie cu str. Eroul Necunoscut şi Bd. Decebal; în zona APM Bihor; perioada de execuţie tronson 06.07.2015 - 08.08.2015; intersecţia dintre str. Muzeului cu Şirul Canonicilor şi Petofi Sandor; str. Bărăganului şi str. Gheorghe Doja; str. Borşului şi traversare str. Uzinelor şi str. Podului. Însă cea mai mare provocare a constructorului va fi intersecţia Magheru cu Louis Pasteur, unde lucrările vor începe în a doua jumătate a lunii iulie şi vor presupune întreruperi de apă caldă, dar şi, posibil, a circulaţiei tramvaielor. În aceste condiţii, cum nici pe Independenţei nu este posibilă reluarea circulaţiei tramvaielor, s-ar putea ca acestea, o periadă de timp, să nu mai circule pe nicio rută din oraş. "Am avut discuţii cu constructorul să găsească soluţii de traversare a liniilor de tramvai. E posibil ca circulaţia tramvaielor să fie oprită", a precizat Mircea Mălan.