Autobuz cu propulsie pe bază de hidrogen - Premieră la Oradea
Un autobuz urban din România cu propulsie pe bază de hidrogen și baterii litiu-ion, destinat transportului public cu emisii zero, a fost prezentat joi, 2 octombrie, la Primăria Oradea.
În perioada 15 septembrie – 3 octombrie, Daimler Truck & Bus România a desfășurat un tur național de prezentare al autobuzului urban Mercedes-Benz eCitaro Fuel Cell. Versiunea cu două uși a autobuzului urban alimentat cu hidrogen a făcut un adevărat tur de forță timp de trei săptămâni, oprind în mai multe orașe reprezentative din România, fiind prezentat autorităților publice locale și companiilor de transport public. Autobuzul urban demonstrativ Mercedes-Benz eCitaro Fuel Cell a plecat în tur direct de la sediul central din Germania pe 12 septembrie și a făcut opriri pentru a fi prezentat în: Pitești (15 septembrie), București (17 septembrie), Iași (24 septembrie), Cluj-Napoca (29-30 septembrie) și Oradea (2 octombrie), după care a pornit spre Germania.
„Prin acest roadshow dorim să aducem mai aproape de autoritățile locale și de partenerii noștri o soluție de mobilitate urbană care îmbină inovația cu responsabilitatea față de mediu. Mercedes-Benz eCitaro Fuel Cell este un exemplu concret al angajamentului nostru de a susține tranziția către transportul public sustenabil în România, dar și o soluție tehnică viabilă pentru înlocuirea autobuzelor cu propulsie convenționale”, a declarat Bogdan-Eugen Aldea, manager vânzări și marketing autobuze și autocare în cadrul Daimler Truck & Bus România.
Autobuzul cu hidrogen prezentat la Oradea are o capacitate de transport de până la 88 de pasageri (solo) și 128 de pasageri (articulat) și oferă o autonomie de până la 600 kilometri în varianta solo și aproximativ 500 km în varianta articulată, fără necesitatea încărcării intermediare. Această performanță este posibilă datorită combinației dintre bateriile litiu-ion de ultimă generație și o pilă de combustie compactă pe bază de hidrogen, care asigură un echilibru optim între eficiență și costuri de operare.
Comentarii
Nu există nici un comentariu.