Taximetrişii orădeni au fost convocaţi ieri la o întâlnire cu noul primar al Oradiei, Ilie Bolojan, pentru a discuta problemele cu care această breaslă se confruntă în lumina noilor reglementări legale intrate în vigoare, dar şi ca urmare a unor grave probleme organizatorice constatate la nivelul Serviciului de Circulaţie Rutieră din cadrul Primăriei Oradea. Întâlnirea a avut loc în sala Casei de Cultură a Sindicatelor din Oradea şi s-a soldat cu grave acuzaţii aduse agenţilor de la Poliţia Rutieră şi funcţionarilor din cadrul Primăriei Oradea.

După noile legi în vigoare, vechea comisie a eliberat 878 de autorizaţii taxi, iar alţi 34 de taximetrişti au acţionat Primăria în judecată pentru că nu le-a eliberat acest document. Bolojan recunoaşte că până acum s-au făcut tranzacţii cu aceste autorizaţii chiar "cu binecuvântarea funcţionarilor din Primărie", însă această practică a încetat odată cu preluarea funcţiei de primar. Totodată, Bolojan le-a pus în vedere că până pe 1 august a.c. taximetriştii trebuie să intre în legalitate, după această dată se va trece la verificări în teren şi se vor aplica amenzi în cazul în care cei prinşi nu sunt în regulă cu actele. "Nu ne vom face că nu vedem ceea ce toată lumea vede. Vom institui un sistem informatic care va permite identificarea imediată a taximetristului cu probleme", a declarat Ilie Bolojan.
Problemele ridicate de taximetrişti au fost multiple. În primul rând, şoferii de taxi au reclamat faptul că staţiile de parcare sunt ocupate de alte maşini sub privirile indiferente ale poliţiştilor. Numeroase plângeri au privit modul în care agenţii de la Poliţia Rutieră înţeleg să-şi facă datoria, amendând şoferii de taxi fără motiv. Furia taximetriştilor a atins cote maxime când a venit vorba de modul în care funcţionarii Serviciului de Circulaţie Rutieră din cadrul Direcţiei Tehnice a PMO au soluţionat problema autorizaţiilor de taxi. "Investiţiile noastre nu ni le mai putem recupera. Din Primărie porneşte totul, trebuia să mergem cu 100 - 200 de euro. Există mafie în Serviciul de Circulaţie", a acuzat unul dintre taximetrişti. Un altul povesteşte că s-au vândut "buline" de taxi cu 3.000 - 3.500 de euro şi au acuzat inspectorul de la Serviciul Circulaţie, Geta Hajbog, că nu ar fi fost străină de aceste practici. Nici directorul adjunct al Direcţiei Tehnice, Dan Gherdan nu a scăpat de gravele acuzaţii care i s-au adus de complicitate la aceste activităţi, conexe legii.
În finalul întâlnirii, Bolojan i-a invitat pe cei care au dovezi cu privire la ilegalităţile săvârşite de funcţionarii orădeni şi i-a asigurat că pe viitor astfel de lucruri nu vor mai fi tolerate.