Școala „Aurel Pop„ Oșorhei - Mobilitate Erasmus+ în Pireu, Grecia
Educația incluzivă reprezintă un model educațional care promovează integrarea tuturor copiilor în învățământul de masă, indiferent de dizabilitățile sau nevoile lor speciale. Aceasta vizează crearea unui mediu școlar accesibil, adaptat diversității și capabil să răspundă nevoilor individuale ale elevilor.
Participarea cadrelor didactice la proiectele Erasmus+ are o importanță semnificativă în învățarea pe tot parcursul vieții și oferă profesorilor oportunitatea de a-și îmbunătăți abilitățile profesionale, de a învăța despre noi metode de predare și de a obține perspective asupra practicilor educaționale inovatoare.
„Un grup format din 4 cadre didactice (prof. Indrie Adriana, prof. înv. primar Huț Gabriela, prof. Vașadi Alin și prof. Mihuț Sorin) de la Școala Gimnazială Aurel Pop Oșorhei a participat în perioada 18-24 mai a.c. la cursul Inclusive Education, care face parte din proiectul cu titlul Împreună putem crea o școală pozitivă și fericită, cu numărul de referință 2024-1-RO01-KA122-SCH-000195459, finanțat de Uniunea Europeană prin programul Erasmus+ cu sprijinul ANPCDEFP. Cursul a fost organizat de către Asociația IDEC SA din Pireu, Gecia. Alături de echipa școlii noastre au mai fost prezenți o profesoară din Spania, două profesoare din Germania, patru educatoare și o profesoară din Lituania și un psiholog din Republica Cehă”, a precizat prof. Adrian Mohuț, directorul Școlii „Aurel Pop”, din Oșorhei.
Pe parcursul a șapte zile intensive, profesorii au luat parte la diverse sesiuni tematice.
„În prima zi a avut loc deschiderea sesiunii, prezentarea participanților, apoi s-a vorbit despre importanța educației incluzive și tipurile de dizabilități. A doua zi a continuat cu tipurile de dizabilități și întocmirea planului individualizat. A treia zi s-a discutat despre emoții și cum pot fi identificate acestea prin expresii faciale. Ulterior atenția ne-a fost provocată printr-o activitate prin care a trebuit să memorăm cât mai multe imagini dintr-un set de 49 și apoi să vedem cât memorăm individual și cât în grup. A patra zi a început cu prezentarea țării și a școlilor participante și a continuat cu discuții despre abandonul școlar și găsirea unor soluții practice pentru prevenirea, reducerea sau eliminarea acestui fenomen. A cincea zi a fost despre copiii care abandonează școala, precum și atitudinea profesorilor față de acest fenomen. Prin anumite jocuri de rol și prin discuții și colaborare am explorat diferite metode și instrumente prin care să ajutăm elevii să-și sporească stima de sine și să găsim metode prin care putem sprijini elevii să nu părăsească școala. Ziua s-a încheiat cu un tur ghidat al Atenei, vizită la Acropole și zonele istorice din Plaka și Monastiraki”, au precizat cadrele didactice implicate în proiect.
Cu o zi înainte de sesiunea finală a cursului discuțiile s-au axat pe strategiile de prevenire a părăsirii școlare timpurii. În urma unei prezentări teoretice a mai multor concepte cheie pe această temă, câte un profesor din fiecare grup a împărtășit strategiile specifice implementate în școlile lor. Astfel, participanții au putut identifica atât asemănările, cât și diferențele în abordările folosite în diferite sisteme educaționale. Pe baza definiției stilurilor de învățare de către Kolb, participanții au lucrat în grupuri pentru a stabili care stil de învățare se potrivește cel mai bine cu preferințele lor individuale.
O altă activitate a programului zilei a fost vizita la un centru specializat unde câinii sunt instruiți pentru a ajuta persoanele cu dizabilitate vizuală. Această experiență a permis profesorilor să se plaseze în poziția cuiva cu o astfel de problemă. La finalul vizitei, fiecare participant a fost invitat să-și exprime, în câteva cuvinte, reflecțiile personale asupra experienței. Ultima zi a fost o zi de discuții pe baza celor învățate și a fost urmată de înmânarea certificatelor.
Cursul a adus plus valoare prin aflarea unor metode privind educația incluzivă și prin schimbul de bune practici între cadre didactice din diverse țări, generând idei noi și soluții creative.
„Inclusive Education” reprezintă un reper semnificativ pentru orice școală preocupată de climatul educațional și de bunăstarea emoțională a elevilor. Implicarea cadrelor didactice și deschiderea spre cooperare internațională, prin programul Erasmus+, asigură accesul la metode moderne de predare, beneficiarii acestor metode fiind elevii.
Comentarii
Nu există nici un comentariu.