Proiect cu impact mare asupra relațiilor și comunicării între studenți. La Universitatea Emanuel din Oradea s-a desfășurat, pe parcursul acestui an, „Old Values New Behaviours” un proiect care a avut ca scop încurajarea și dezvoltarea creativității, dezvoltarea interesului pentru dezbateri și crearea unui mediu de cooperare culturală între studenţi și elevi.

 

Proiectul a fost coordonat de prof univ dr. Magda Danciu și lector univ. dr.  Oana Ecaterina Brîndaş, de la Facultatea de Litere a Universității Emanuel din Oradea și s-a realizat cu colaborarea mai multor licee din Oradea: Liceul „Ady Endre”, Colegiul Naţional „Mihai Eminescu”, Colegiul Naţional „Iosif Vulcan”, Colegiul Naţional „Emanuil Gojdu”, Liceul Teoretic „Onisifor Ghibu” și Liceul Teologic Baptist Emanuel din Oradea.

Obiectivele acestui proiect cultural au fost: încurajarea și dezvoltarea creativității studenților, dezvoltarea interesului studenţilor şi elevilor pentru dezbateri şi argumentări culturale; crearea unui mediu de cooperare culturală între studenţi şi elevii liceelor participante; implicarea studenţilor în viaţa comunităţii (licee); asigurarea unui mediu favorabil cunoaşterii intelectuale şi schimburilor culturale dintre elevi, studenţi și profesori și dezvoltarea unui spirit competitiv, necesar formării unei gândiri critice.

„Proiectul a fost o inițiere în arta didactică. De asemenea, a fost și un exercițiu de raportare la noua generație.  Această experiență a atras după sine noi convingeri personale ca de exemplu, aceea să nu judeci oamenii după aparențe deoarece cunoștința nu stă în frumusețe, ci în mintea unui om”, susține studenta Salomeea Achim.

Tatiana Vântu, participantă și ea în proiect, spune că acesta a motivat-o să treacă peste bariera rușinii, a timidității față de elevi și să realizeze că vrea să devină profesoară, interacțiunea dintre studente și elevi fiind una în care ambele părți au avut de învățat în pofida diferenței de vârstă.

„Pentru a fi profesor trebuie să ai abilitatea de a te face plăcut elevilor, dar în același timp să fii și ferm”, a concluzionat studenta Flavia Munteanu.

Ca o încununare a colaborării și muncii depuse, săptămâna trecută, pe 13 iunie, au fost înmânate diplome de participare și colaborare, atât studentelor cât și profesoarelor din proiect. Elevii au fost invitați să vină cu sugestii pentru îmbunătățirea proiectului.