În anul 1964, poetul spaniol Llorenç Vidal Vidal instituia ziua de 30 Ianuarie ca Ziua școlară a nonviolenței și a păcii, aceasta mai fiind cunoscută și ca Ziua Internațională a Nonviolenței și Păcii.

 

Inițiativa sa a fost adoptată la nivel global și are ca scop sensibilizarea opiniei publice referitor la violența din școli, promovând, totodată, toleranța, solidaritatea și respectul față de drepturile omului. Ziua de 30 Ianuarie are o profundă semnificație în rândurile activiștilor pentru pace, fiind data trecerii în eternitate a marelui gânditor și om politic indian Mahatma Gandhi (1869-1948).

După cum ne-am obișnuit în ultima vreme, cei de la Colegiul Tehnic „Ioan Ciordaș” Beiuș au organizat și în acest an, la 30 ianuarie, activități dedicate Zilei Internaționale a Nonviolenței în Școală.

Cuprinsă într-un program mai amplu de prevenire a violenței în mediul școlar, program intitulat „Stop violenței!”, activitatea de luni, 30 ianuarie, a avut ca tematică bullying-ul și cyberbullying-ul. Au fost implicați elevi din mai multe clase (IX B, X A, X B și X D), iar organizatori au fost membrii Comisiei de prevenire și eliminare a violenței, a faptelor de corupție și discriminării în mediul școlar și promovarea interculturalității (profesorii Mihaela Laza, Dan Ispas, Monica Fâșie, Ioana Anamaria Herman, Corina Sabău, Adrian Mlendea, Traian Bogdan, Gheorghe Cap, Jemima Fenesi) și conducerea școlii – Claudia-Florina Cighir și Adrian-Ionuț Sabău, directoarea, respectiv directorul adjunct. Firește, la activitate au participat consilierul școlar Ionatan Maior și diriginții claselor implicate, reprezentanții Poliției de proximitate și reprezentantul Consiliului Școlar al Elevilor, Emanuel Lezeu.

Într-o formă interactivă, a fost abordată o problematică diversă: forme de manifestare a violenței fizice în școală, factori individuali ai violenței, tipuri și forme de violență. În acest sens, elevii au vizionat două filme despre  anti-bullying, după care aceștia discutat pe marginea acestora. La final, elevilor le-au fost distribuite pliante ilustrative pentru promovarea unui comportament nonviolent în mediul școlar, iar pentru obținerea feedbackului, consilierul școlar Ionatan Maior a aplicat un chestionar privind hărțuirea și violența în școală.