Municipalitatea orădeană a anunțat că stadiul fizic al lucrărilor la Podul Dacia este de 70%, iar la pasajul care va subtraversa Bulevardul Magheru este de 65%. 28 de grinzi din totalul de 51  care vor acoperi Pasajul subteran Magheru au ajuns ieri în teren.

Proiectul „Soluție inovativă pentru a crea undă verde pentru tramvai pe Podul Dacia - Bulevardul Magheru” are ca scop fluidizarea circulației în zonă, prin crearea celei de-a treia benzi, prin care se va facilita accesul spre Aleea Ștrandului, precum și dinspre Parcul Traian spre pod. Odată cu realizarea pasajului subteran, se va rezolva conflictul de trafic de pe Bulevardul Magheru și se va crea undă verde pentru tramvai.

Ordinul de începere a lucrărilor a fost dat în 17 septembrie 2019, termenul estimat pentru finalizarea lor fiind septembrie 2020. Valoarea contractului iniţial este de 14.511.433, 94 lei (fără TVA).

Lucrările sunt realizate de asocierea de firme formată din: SC Freyrom SA (lider de asociere), SC Procons Group SRL (asociat), SC Integrated Road Solutions SRL (asociat), SC Electro Excel Green Consulting SRL (asociat) și SC Abed Nego Com SRL (terț susținător).

Până acum, la Podul Dacia au fost realizate următoarele lucrări: consolidare integrală cu lamele de carbon dedesubtul podului; consolidare parțială cu lamele de carbon deasupra podului; refacere strat suport consolă trotuare și Banda 1 aval + amonte Pod Dacia; hidroizolație trotuare și Banda 1 Pod Dacia; refacere grinzi parapet; montare dale de racordare trotuare pe capetele podului; echiparea canalelor tehnologice din zona trotuarelor și completarea la nivel cu beton ușor a canalelor tehnologice. Momentan se execută decaparea asfaltului din zona șinelor de tramvai și montarea bordurilor.

La Pasajul Magheru au fost realizate până acum următoarele lucrări: devieri de rețele (stadiu 95%); realizare zid sprijin zona Hotel Continental, L=59 m; piloți forați integral pe zona Aleea Strandului; elevația zidurilor de sprijin a rampei Aleea Ștrandului; radierele pe tronsoanele din zona zidurilor de sprijin a rampei Parcul Traian. Ieri au fost aduse 28 de grinzi prefabricate din beton precomprimat de tip T întors, L=9.00 m și înălțimea de 0,42 m, care vor acoperi pasajul rutier subteran. În total, vor fi 51 de grinzi. Momentan se execută elevația zidurilor de sprijin la rampa din Parcul Traian; ultimii 38 de piloți din zona rampei Parcul Traian și săpături în zona pasajului pietonal, pentru a permite refacerea hidroizolației acestuia.