Până la 31 iulie orădenii au obligaţi să monteze numere administrative pe imobilele pe care le deţin. În situația în care această obligaţie nu va fi respectată, începând cu luna august 2017, Poliţia Locală va face verificări, urmând să fie aplicate sancțiuni contravenționale, cu valori cuprinse între 100 de lei pentru apartamente și până la 400 de lei pentru clădirile colective.

 

Prin Hotărârea Consiliului Local Oradea nr. 62/26.01.2017, s-a stabilit obligativitatea montării numerelor administrative pe toate imobilele orașului.

Astfel, conform art. 2 din respectiva hotărâre, numărul administrativ poate fi aplicat sub formă de plăcuță sau cifre și litere în relief. Dimensiunile, forma geometrică și conținutul plăcuțelor, respectiv dimensiunea cifrelor și literelor sunt cele din Anexa 1 la prezenta Hotărâre. Conform art. 3, plăcuțele cu numărul administrativ și respectiv cele cu denumirea străzii, care nu sunt deteriorate și corespund din punct de vedere al dimensiunilor, formei și conținutului cu modele din Anexa 1 la prezenta hotărâre, se mențin pe amplasament. Art. 4 prevede că amplasarea plăcuțelor cu numărul administrativ se va face astfel: în cazul caselor individuale/cuplate și în cazul locuințelor din casele colective, dimensiunile maxime ale plăcuței vor fi de 20x20 cm, iar amplasarea, de regulă, în dreapta intrării principale, la o înălțime convenabilă: 1,8 - 2 metri de la nivelul trotuarului; în cazul blocurilor de locuințe, deasupra intrării principale, la fiecare scară, conform anexei; în cazul parcelelor fără costrucții, pe unul dintre stâlpii împrejmuirii de la frontul străzii; în cazul apartamentelor, într-o casă colectivă, numărul apartamentului va fi amplasat pe intrarea principală în apartament. „În situația în care nu este stabilită nomenclatura stradală corectă pentru imobil, afișarea numărului administrativ se va face în urma solicitării de către persoanele interesate a unui certificat de nomenclatură stradală, care se va emite în regim de urgență (max. 2 zile) de către Primăria Oradea. Pentru aceasta, cetățenii trebuie să depună o cerere, însoțită de următoarele documente: copia actului de identitate sau a CUI-ului în cazul agenților economici; copie după extrasul de Carte Funciară; în cazul blocurilor de locuințe este necesară Coala Funciară Colectivă a blocului; plan de amplasament, topografic sau cadastral; acest act nu este necesar pentru blocurile de locuințe; dovada achitării taxei de 10 lei”, se precizează într-un comunicat transmis joi de Biroul de Presă al Primăriei Oradea. În această perioadă, Poliția Locală îi va înștiința prin poștă pe cei care nu au numere administrative privind obligația de a le monta până la data de 31 iulie. În situația în care nu se respectă această obligativitate, începând cu luna august 2017 se vor face verificări de către Poliția Locală, urmând să se aplice sancțiuni contravenționale, cu valori cuprinse între 100 de lei pentru apartamente și până la 400 de lei pentru clădirile colective. Această decizie a Consiliului Local a fost luată în vederea identificării cu ușurință a imobilelor, prioritate necesară în acțiunile de salvare a vieții oamenilor aflați în situații de urgență, de către echipaje ale ambulanței, SMURD, pompieri etc.