Consiliul Județean Bihor a aprobat în ședința extraordinară de îndată de miercuri, 11 octombrie, indicatorii tehnico-economici actualizați ai drumului expres Arad – Oradea. Până acum au fost parcurse toate etapele de avizare pentru această investiţie, mai fiind nevoie de aprobarea comisiei interministeriale şi aprobarea hotărârilor de guvern înainte de demararea licitaţiei.

 

 „În Oradea este cel mai important nod rutier din județul Bihor, având două direcții principale, respectiv legătura cu Sântandrei și drumul expres care pleacă spre Arad, printre Sântandrei și Oradea, spre localitatea Livada. Asigură, de asemenea, legătura cu Oradea și zona metropolitană, pe axa Sântandrei – Giriș – Toboliu. Al doilea element important este la Salonta. Există un nod rutier care este situat la intersecția dintre drumul expres și drumul județean 795 de la Salonta înspre Tinca, iar pentru a evita tranzitarea Municipiului Salonta de către cei care vin, de exemplu, dinspre Arad, s-a aprobat un drum de legătură. Un alt nod rutier important este joncțiunea cu drumul expres din Ungaria spre Békéscsaba, cei aproximativ 10 km, unde se va amenaja un punct de trecere a frontierei și o parcare”, a precizat preşedintele CJ Bihor, Ilie Bolojan, într-o conferinţă de presă care a precedat şedinţa extraordinară de îndată.

Drumul expres Arad – Oradea va avea o lungime 120,1 km, cu patru benzi de circulație, la care se adaugă legăturile cu principalele orașe de pe traseu. În județul Bihor, proiectul prevede trei noduri importante: nodul rutier din Oradea, drumul de legătură cu orașul Salonta, de 5 km, și drumul de legătură cu punctul de trecere a frontierei cu Ungaria (Salonta - Békéscsaba), de 9,85 km. Astfel, lungimea totală a noului drum, inclusiv cu legătura din Arad de aproximativ 3 kilometri, va fi de 138 de kilometri.

Traseul va cuprinde 86 de poduri și pasaje, pentru a se respecta regulile de biodiversitate din zona Salonta – Chișineu Criș.

„După ce va fi predat proiectul tehnic la sfârșitul lunii noiembrie și după finalizarea auditului de siguranță rutieră al proiectului tehnic, iar mai apoi aprobarea Hotărârilor de Guvern privind indicatorii tehnico-economici și exproprierea terenurilor afectate, în luna decembrie ne propunem să organizăm procedura de licitație pentru selectarea constructorilor”, a adăugat președintele CJ Bihor.

Lucrările vor fi împărțite în trei tronsoane: Oradea – Salonta, Salonta – Chișineu Criș și Chișineu Criș – Arad. Valoarea totală estimată a proiectului, conform studiului de fezabilitate, este de 11,7 miliarde de lei, inclusiv TVA, iar durata de execuție propusă este de 24 de luni.