România va fi conectată de vestul Europei printr-o nouă legătură rutieră. Țara noastră va fi legată de autostrada M44 din Ungaria printr-o șosea nouă, în regim de drum expres. Anunțul a fost făcut de Ilie Bolojan, președintele Consiliului Județean Bihor.

 

Noul proiect a fost aprobat la reuniunea bilaterală româno–ungară în domeniul transporturilor, desfășurată în Ungaria săptămâna trecută, pe 26 mai.

Drumul va lega orașele Salonta și Békéscsaba, prin nordul localității Méhkerék. Va avea o lungime de 50 de kilometri, din care 43 de kilometri vor fi construiți pe teritoriul statului maghiar și restul de 7 kilometri, în România.

Acest tronson va fi cuprins în proiectul Drumului Expres Arad - Oradea, gestionat de Consiliile Județene Bihor și Arad și Primăriile Municipiilor Oradea și Arad, în parteneriat cu Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).

„În perioada următoare se vor face studiile geotehnice și pe această nouă porțiune de drum, urmând să fie cuprinse în proiectul tehnic, care va fi predat la finalul acestui an. Pe partea română va fi amenajat și un punct de terecere a frontierei. Consiliul Județean Bihor a comandat proiectantului adaptarea proiectului după această decizie. Conform estimărilor, tronsonul de pe partea română ar putea fi executat până la începutul anului 2027, iar cel de pe partea maghiară ulterior acestei date. Mulțumim Ministerului Transporturilor și CNAIR pentru susținerea acestui proiect”, a preciat Ilie Bolojan.

Delegația română care a participat la întâlnirea bilaterală din 26 mai a fost condusă de Adrian Foghiș, secretar de stat în cadrul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii.

În ceea ce privește stadiul proiectului „Drum Expres Arad – Oradea”, proiectul tehnic este realizat în proporție de 40%, descărcările arheologice și măsurătorile topografice au fost finalizate pe cei aproximativ 120 de kilometri, iar studiile geotehnice sunt realizate în proporție de peste 80%.

„Au fost finalizate toate studiile geo de pe teritoriul județului Arad, iar acum se lucrează în Bihor, între Gepiu și Salonta. Ne propunem ca la sfârșitul lunii august să avem studiul de fezabilitate finalizat, iar în luna decembrie, așa cum este prevăzut în contract, să ni se predea proiectul tehnic. Termenul de finalizare a studiului de fezabilitate a fost prelungit cu aproximativ 2 luni, din cauza a cinci noi conexiuni de pe traseu, inclusiv cea care leagă Salonta de Ungaria. Sperăm ca la finele anului 2026, începutul lui 2027, să se poată circula pe noul drum. Drumul expres va avea patru benzi, cu o lățime de 21 de metri”, a adăugat Ilie Bolojan.