Lucrările la Centura Sânmartin se derulează concomitent în mai multe zone ale șantierului. Constructorii aștern straturile de asfalt pe întreaga lungime a drumului, cu excepția zonelor în care se lucrează la pasaje, unde sunt întârzieri din cauza problemelor legate de procesele judiciare și din cauza relocărilor rețelelor de utilități și a stâlpilor de înaltă tensiune.

La pasajul suprateran peste drumul comunal spre 1 Mai, lucrările au suferit întârzieri din cauza unor procese judiciare în prima jumătate a acestui an. În prezent, constructorul se concentrează pe pregătirea armăturilor pentru rigle, lucrările la rampa dinspre Oradea și piloți. Se planifică montarea grinzilor în noiembrie, cu estimarea finalizării lucrărilor de turnare a plăcii de suprabetonare pentru decembrie.

În ceea ce privește pasajul de la intersecția cu Centura Oradea, lucrările au întârziat din cauza relocării rețelelor de apă, canalizare și electricitate, precum și a 6 stâlpi de înaltă tensiune, lucrări necesare pentru conectarea la fabrica Nokian. În următoarele săptămâni, se va continua cu forarea ultimilor piloți, iar planurile includ montarea grinzilor în noiembrie și finalizarea plăcii de suprabetonare în decembrie. În această zonă se construiește și un pasaj subteran pentru pietoni și bicicliști.

„În următoarele două luni, asfaltul va fi turnat inclusiv pe bretelele ce conectează centura cu Haieul și cu giratoriul de la intrarea în Sânmartin. Având în vedere că în noiembrie și decembrie se va strica vremea, e puțin probabil ca pe cele două pasaje supraterane să putem turna stratul final de asfalt. Ne cerem scuze celor care tranzitează Centura Oradea pentru congestionarea traficului în zona lucrărilor. Până la sfârșitul lunii noiembrie se va circula cu restricții, din cauza lucrărilor”, a precizat Ilie Bolojan, președintele Consiliului Județean Bihor.

Drumul de legătură între Municipiul Oradea și Comuna Sânmartin va avea o lungime de 5,75 km și, în plus, bretele de legătură cu DN76 și localitatea Haieu, cu o lungime de 2,27 km. Platforma drumului va avea o lățime de 10 metri. Șoseaua va avea pe lateral o pistă de biciclete cu o lățime de 3 metri și va cuprinde: două poduri, două pasaje, un viaduct, un pasaj subteran pentru biciclete, 11 podețe și cinci intersecții giratorii.

Constructorul este asocierea formată din Construcţii Erbaşu – lider de asociere, Vahostav, Drumuri Orăşeneşti, Procons Group.   

Valoarea totală a investiției este de 177.238.798 lei, inclusiv TVA. Finanțarea obiectivului de investiții se realizează din fonduri externe nerambursabile, alocate prin Programul Operațional Infrastructură Mare 2014 – 2020.