Zilierii, impozitaţi cu 16%
Persoanele care angajează zilieri vor fi obligaţi să solicite primăriilor carnete speciale şi să achiziţioneze pentru fiecare astfel de angajat un timbru, reprezentând impozitul de 16% aplicat la venitul acestuia.
Potrivit unui Comunicat al Guvernului, vor putea fi prestate activităţi cu caracter ocazional în anumite domenii precum: activităţi gospodăreşti; agricultură; vânătoare şi pescuit; silvicultură şi exploatări forestiere; piscicultură şi acvacultură; pomicultură; spectacole etc. Beneficiar al lucrărilor este persoana juridică pentru care zilierul execută activităţi cu caracter ocazional. Prin acordul părţilor, şi beneficiarii persoane fizice pot conveni cu zilierii aplicarea prevederilor legii. Beneficiarul va ţine evidenţa zilierilor într-un registru de evidenţă, iar zilierul va avea un carnet, care va ţine loc de contract. Carnetul de zilier va fi eliberat de către primăria în a cărei circumscripţie teritorială urmează să se desfăşoare activitatea (sau domiciliul), la solicitarea beneficiarului sau a zilierului. Totodată, beneficiarul lucrării va avea obligaţia să achiziţioneze de la primărie timbrul aferent remuneraţiei convenite cu zilierul. Timbrul pentru activităţi ocazionale reprezintă contravaloarea impozitului pe venit şi poate fi de două tipuri, respectiv timbrul standard - echivalentul impozitului pe venit, calculat la durata de 8 ore a zilei de muncă, înmulţit cu cuantumul salariului minim orar, stabilit prin hotărâre de guvern, şi timbrul de completare - echivalent impozitului pe venit calculat la 10 lei.
Modalitatea de emitere a timbrelor pentru activităţi ocazionale, precum şi valoarea acestora se stabilesc de către Ministerul Finanţelor Publice (MFP), iar reglementările se vor regăsi într-un act normativ ce va apărea în termen de 60 de zile de la data intrării în vigoare a legii. În fine, precizăm că verificările privind aplicarea noilor reguli vor fi efectuate de către inspectorii de muncă din cadrul Inspecţiei Muncii şi Inspectoratelor Teritoriale de Muncă şi de către Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF). Proiectul de lege urmează să fie transmis spre dezbatere şi adoptare Parlamentului.
Comentarii
Nu există nici un comentariu.