Transmiterea electronică a declaraţiilor şi obţinerea certificatelor digitale
Pentru simplificarea procedurii de depunere a declaraţiilor fiscale, plătitorii de impozite, taxe şi contribuţii pot apela la metoda de depunere a declaraţiilor fiscale prin mijloace electronice de transmitere la distanţă, prin utilizarea semnăturii electronice.
În baza prevederilor Odinului Ministrului Finanţelor Publice nr. 858/2008, privind depunerea declaraţiilor fiscale prin mijloace electronice de transmitere la distanţă, plătitorii de impozite, taxe şi contribuţii pot utiliza metoda de depunere a declaraţiilor fiscale prin mijloace electronice de transmitere la distanţă. Pentru a putea utiliza metoda de depunere a declaraţiilor în sistem electronic, contribuabilii trebuie să solicite certificatul digital, document care se eliberează de către MEF, sau să solicite certificatul digital calificat, care se emite de către un furnizor de servicii de certificare acreditat în condiţiile Legii nr. 455/2001 privind semnătura electronică (Certsign şi Disisign).
Pot fi depune on-line următoarele declaraţii fiscale: Declaraţia privind obligaţiile de plată la bugetul de stat (100); Declaraţia privind obligaţiile de plată la bugetele asigurărilor sociale şi fondurilor speciale (102); Declaraţia privind accizele (103); Declaraţia rectificativă (710); Declaraţia privind impozitul pe profit (101); Decontul de taxă pe valoarea adăugată (300); Decontul special de taxă pe valoarea adăugată (301); Decontul privind accizele (120); Decontul privind impozitul la ţiţeiul din producţia internă (130). Pentru depunerea declarţiilor fiscale prin mijloace electronice de transmitere la distanţă, contribuabilii pot utiliza serviciul Depunere declaraţii on-line, existent pe site-ul Ministeruluii Economiei şi Finanţelor (MEF), portalul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală (ANAF) - http://anaf.mfinante.ro.
Începând cu data de 1 mai 2008, ANAF nu va mai emite certificate digitale. După această dată, certificatele digitale se vor putea solicita numai de la furnizorii de servicii de certificare acreditaţi. Certificatele digitale eliberate de către ANAF sunt valabile pe o perioadă de 1 an, respectiv până la data de 1 mai 2009. "Utilizarea sistemului de depunere a declaraţiilor de către operatorii economici este un sistem confortabil, care contribuie la transparenţa şi creşterea eficienţei activităţii angajaţilor din cadrul Administraţiei Fiscale. De aceea, invităm contribuabilii să facă demersurile necesare pentru obţinerea certificatelor digitale în vederea declaraţiilor fiscale prin mijloace electronice de transmitere la distanţă" - ne-a precizat doamna ec. Smaranda Scridon, director executiv al Direcţiei Generale a Finanţelor Publice (DGFP) Bihor. Informaţii suplimentare privind Ordinul MEF nr. 858/2008 privind depunerea on-line a declaraţiilor pot fi obţinute prin accesarea portalului ANAF, secţiunea "Legislaţie - Noutăţi legislative", prin intermediul Biroului de Asistenţă Contribuabili din cadrul DGFP Bihor, sau apelând la tel. 0259/433.056.
Comentarii
Nu există nici un comentariu.