Tarife la jumătate pentru datele on-line din Registrul Comertului
Tarifele percepute pentru furnizarea în sistem on-line a datelor aflate în Registrul Comerţului vor fi reduse la jumătate faţă de costul informaţiilor furnizate pe suport de hârtie, iar certificatele de înregistrare şi înscriere de menţiuni vor fi eliberate fără taxe suplimentare.
Începând cu anul 2003, Oficiul Naţional al Registrului Comerţului a lansat serviciul de furnizare a informaţiilor din registrul comerţului computerizat, scopul serviciului fiind acela de a asigura accesul direct şi imediat al tuturor persoanelor interesate la informaţiile înregistrate. Prin acest sistem, contra cost, orice persoană interesată poate obţine informaţii despre comercianţii înregistraţi în registrul comerţului, de pe site-ul oficial al Oficiul Naţional al Registrului Comerţului. Însă, sistemul de transmitere a informaţiilor aflate la registrul comerţului nu face o distincţie a tarifelor în funcţie de modul de furnizare - on-line sau prin certificat constatator -, fiind percepută aceeaşi taxă. Acesta este motivul pentru care, printr-o Hotărâre aprobată de Guvern, s-a decis ca, pentru furnizarea în sistem electronic a informaţiilor de identificare a unei firme (denumirea, forma juridică, numărul de ordine în registrul comerţului, codul unic de înregistrare, sediul social) să fie plătită o taxă de 1,6 lei faţă de tariful de 3 lei perceput în prezent. Pentru alte date on-line privind durata de funcţionare declarată, activitatea principală, activităţile secundare şi capitalul social al firmei respective va fi achitată o taxă de 0,5 lei pentru fiecare din aceste informaţii furnizate în sistem on-line, faţă de tariful actual de 0,85 lei pentru fiecare informaţie. Fiecare informaţie distinctă extrasă referitoare la asociaţi/acţionari, administratori (respectiv reprezentanţi, cenzori şi sucursale/subunităţi/alte sedii secundare) va fi taxată tot cu câte 0,5 lei faţă de tariful actual de 0,85 lei pentru fiecare informaţie. Alte date privind identificarea unei firme vor fi taxate cu 1,6 lei, faţă de 3 lei în prezent, la care se adaugă 0,5 lei pentru fiecare alte informaţii privind calitatea de asociat, acţionar, administrator, reprezentant, cenzor, faţă de 0,85 lei în prezent. Actul normativ aprobat de Guvern elimină, de asemenea, taxele suplimentare de 30% solicitate în prezent pentru eliberarea în termen de maximum 6 zile a certificatului de înregistrare şi a certificatului de înscriere de menţiuni. Potrivit datelor statistice al Oficiului Naţional al Registrului Comerţului, numărul de utilizatori şi de accesări ale acestui sistem a cunoscut o creştere continuă. Astfel, în 2003 au fost 296 de utilizatori şi 31.009 accesări ale sistemului, în 2004 au existat 621 de utilizatori şi 159.856 de accesări, iar anul trecut 897 de utilizatori şi 344.609 accesări.
Reamintim celor interesaţi că registrul central al comerţului ţinut în sistem computerizat - RECOM - furnizează informaţii din bazele de date legate de: verificarea existenţei legale a unei firme (denumire, adresă, telefon, fax, număr de ordine în registrul comerţului, obiect de activitate, asociaţi/acţionari, administratori, sucursale, filiale, fondul de comerţ, participare străină la capital; verificarea unicităţii firmei pe ţară; istoricul unei firme de la înmatriculare până la radiere; starea unei firme (în dizolvare, lichidare, faliment, radiere, stagnare tempoară); selecţii de firme după criterii (obiect de activitate, formă de proprietate, judeţ, capital social, ţara de origine a investiţiei străine, asociaţi, administratori). Încheiem prin a adăuga faptul că noile tarife vor intra în vigoare odată cu publicarea Hotărârii de Guvern în Monitorul Oficial al României.



Comentarii
Nu există nici un comentariu.