Prin implementarea programului în perioada 2017-2020 se estimează acordarea de ajutor de minimis unui număr de maxim 800 de beneficiari, din care 200 de beneficiari în anul 2017.

Firmele care au cel puțin un an calendaristic de la înființare pot solicita un sprijin nerambursabil de până la 250.000 de lei, aproximativ 55.000 de euro. în cadrul Programului de finanţare Comerţ şi Servicii 2017, care a fost lansat la data de 16 august. În vederea înscrierii în cadrul Programului, operatorii economici vor completa şi transmite on-line planul de investiții timp de 10 zile lucrătoare de la demararea înscrierii în Program, până la ora 20.00 a ultimei zile de înscriere, respectiv 29 august 2017, cu posibilitatea de prelungire a termenului până la epuizarea bugetului. Prin Program, beneficiarii eligibili primesc o valoare a ajutor financiar nerambursabil de maximum 90% din valoarea totală a cheltuielilor eligibile efectuate (fără TVA). Valoarea maximă a ajutorului financiar nu poate depăşi suma de 250.000 lei pentru fiecare beneficiar. Programul de dezvoltare a activităţilor de comercializare a produselor şi serviciilor de piaţă este o schemă de minimis multianuală, de încurajare şi de stimulare a dezvoltării întreprinderilor mici şi mijlocii, implementat de către Ministerul pentru Mediul de Afaceri, Comerț și  Antreprenoriat (MMACA), prin Direcția de Antreprenoriat și Programe pentru IMM (DAPIMM) și Agențiile pentru IMM, Atragere de Investiții și Promovarea Exportului (AIMMAIPE). Obiectivul principal al schemei de minimis îl constituie sprijinirea operatorilor economici, societăţi şi societăţi cooperative, prin facilitarea accesului la finanţare, în scopul îmbunătăţirii performanţelor economice şi tehnice ale acestora, urmărind adaptarea la cerinţele determinate de statutul României ca stat membru al Uniunii Europene, prin creşterea nivelului de competitivitate, crearea şi menţinerea locurilor de muncă, sporirea protecţiei consumatorilor şi securităţii alimentare.

Pot beneficia de alocație financiară nerambursabilă (AFN) în cadrul Programului operatorii economici (microîntreprinderi, întreprinderi mici şi mijlocii), respectiv societăţi si societăţi cooperative, care îndeplinesc cumulativ unele criterii de eligibilitate.  Printre cheltuielile eligibile se numără: achiziţionarea de echipamente IT tehnică de calcul;  achiziţionarea de cititoare pentru cod de bare; achiziţionarea de cântare electronice cu/fără printer pentru etichetare; achiziţionarea de aparate de marcat electronice fiscale; achiziţionarea de echipamente tehnologice, maşini, utilaje şi instalaţii de lucru-inclusiv software-ul aferent, aparate şi instalaţii de măsurare, control şi reglare necesare desfăşurării activităţilor pentru care a solicitat finanţare; achiziţionarea de electro şi motostivuitoare conform grupa 2.3.6.8.1 din HG 2139/2004; investiţiile în active necorporale referitoare la brevete de inventie, mărci de produse si servicii (etichetare ecologică, licenţe), software pentru comerţul on-line, software-uri necesare desfăşurării activităţilor de comercializare a produselor şi serviciilor de piaţă etc. De precizat că Schema este valabilă până la 31 decembrie 2020, iar plățile în cadrul schemei de minimis vor fi efectuate până la 31 decembrie 2021. Bugetul total estimativ alocat schemei de minimis pentru perioada de implementare a acesteia este de 199.796.000 lei, iar cel anual de 49.949.000 lei.