Fondurile, din impozitul pe profitul reinvestit Potrivit Procedurii de implementare a Programului pentru sprijinirea dezvoltării întreprinderilor mici şi mijlocii, publicat în Monitorul Oficial, Partea I nr. 422 din 19/05/2005, IMM-urile pot beneficia de fonduri în limita sumelor plătite pentru impozitul pe profitul reinvestit. Bugetul alocat Programului pentru anul bugetar 2005 este de 245 miliarde lei, din care 99% - pentru alocarea de fonduri şi, respectiv 1% - la dispoziţia Agenţiei Naţionale pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii şi Cooperaţie (ANIMMC) pentru implementarea, monitorizarea şi evaluarea Programului. De prevederile Programului pot beneficia agenţii economici care: au capital social integral privat; şi-au achitat la termen obligaţiile de plată la bugetul de stat şi local, nu sunt în stare de faliment ori de lichidare, au încheiat anul fiscal anterior anului în curs cu bilanţ pozitiv şi au reinvestit în tot, sau în parte, profitul; nu au aplicat amortizarea accelerată. Prin Program, beneficiarii eligibili primesc fonduri în limita impozitului aferent profitului pe care societatea l-a reinvestit. Potrivit legii, beneficiarii fondurilor sunt obligaţi să asigure din surse proprii minimum 25% din costurile eligibile aferente investiţiei. Nu se acordă ajutor financiar pentru activele corporale şi necorporale achiziţionate în sistem de leasing şi pentru activele corporale second hand. Agenţii economici beneficiari ai fondurilor alocate conform Programului au obligaţia de a se angaja la menţinerea investiţiei pentru care au primit fonduri pentru o perioadă de minimum 5 ani, în caz contrar fiind obligaţi să restituie fondurile alocate. Ca să poată intra în Program, beneficiarul trebuie să înainteze, personal sau prin poştă, cu confirmare de primire, cererea-tip pentru alocarea de fonduri, la sediul Agentiei Naţionale pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii şi Cooperaţie - Unitatea de Implementare a Programului (UIP), însoţită de următoarele documente justificative: certificatul constatator, în original, emis de Oficiul Registrului Comerţului; declaraţia pe propria răspundere privind numărul mediu anual al salariaţilor; copie de pe bilanţul contabil din anul precedent, vizat şi înregistrat de organele competente, semnată de reprezentantul legal al societăţii; declaraţia pe propria răspundere şi certificatul de obligaţii fiscale, din care rezultă că nu are datorii la bugetul de stat şi local; documentele care atestă plata impozitului pe profit datorat la nivelul anului 2004; documente în copie certificată care atestă valoarea investiţiei (contracte, facturi fiscale, extrase de cont, ordine de plată, chitanţe fiscale etc); declaraţia pe propria răspundere că nu aplică amortizarea accelerată, cu privire la activul respectiv. Formularul cererii-tip şi modelul declaraţiei pe propria răspundere sunt disponibile şi pe pagina web a ANIMMC la adresa www.animmc.ro. Solicitările vor fi analizate şi selectate în funcţie de data şi ora înregistrării la ANIMMC a documentelor menţionate, iar evaluarea va fi făcută în termen de 30 de zile calendaristice de la data înregistrării cererii-tip.