* Guvernul a stabilit cadrul legal pentru o tranzacţie sau o acţiune pe care contribuabilul o va derula în viitor *Cererea trebuie să cuprindă toate datele contribuabilului şi urmează a fi soluţionată în 45 de zile de la înregistrare. Guvernul a aprobat zilele trecute o Hotărâre pentru aprobarea Criteriilor şi documentelor necesare pentru obţinerea soluţiei fiscale individuale anticipate, conform prevederilor Codului Fiscal. Practic, soluţia fiscală individuală anticipată reprezintă un act administrativ individualizat, emis în baza cererii contribuabilului, de Comisia centrală fiscală constituită din reprezentanţi ai Ministerului Finanţelor Publice şi ai Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală. Soluţia fiscală individuală anticipată stabileşte cadrul legal pentru o tranzacţie sau pentru o acţiune, pe care urmează să o deruleze în viitor contribuabilul. Aceasta se emite numai pentru contribuabilul respectiv, luându-se în consideraţie situaţia de fapt a acestuia şi nu este opozabilă altor contribuabili. Avantajul emiterii de soluţii fiscale individuale anticipate este reprezentat de stabilirea, de la început a modului în care tranzacţia sau acţiunea va fi derulată, prevenindu-se posibilitatea unei interpretări diferite, atât de către contribuabil, cât şi de către organele fiscale, după începerea activităţii. Hotărârea aprobată de Guvern stabileşte că soluţia fiscală individuală anticipată se emite în baza cererii contribuabilului adresată Comisiei centrale fiscale. Cererea trebuie să cuprindă *datele de identificare ale contribuabilului *situaţia detaliată privind activitatea contribuabilului în prezent şi în viitor vizând contracte sau alte tranzacţii viitoare, care fac obiectul cererii *prezentarea completă a stării de fapt viitoare pentru care se solicită soluţia fiscală individuală anticipată * obligaţiile fiscale pentru care se solicită soluţia fiscală anticipată *declaraţia contribuabilului că nu există nici o procedură fiscală, administrativă sau judiciară în curs pentru cazul descris, pentru care se doreşte emiterea soluţiei fiscale individuale anticipate, respectiv *menţiunea că toate datele furnizate sunt conforme cu realitatea. În cazul în care cererea nu conţine, cel puţin, unul din aceste elemente, soluţia fiscală individuală anticipată nu va fi emisă. Trebuie menţionate şi celelalte situaţii în care această soluţia nu este acordată şi anume *dacă faptele descrise sunt aceleaşi cu cele descrise într-o cerere anterioară pentru care nu a fost emisă soluţia fiscală individuală anticipată *dacă există o procedură fiscală, administrativă sau judiciară în curs pentru cazul descris *dacă există informaţii că faptele declarate ascund un alt contract, tranzacţie sau acţiune sau dacă *necesită interpretarea legislaţiei străine. Cererile privind emiterea soluţiilor fiscale individuale anticipate se soluţionează în termen de 45 de zile de la înregistrare. În situaţiile în care, pentru soluţionarea cererii, sunt necesare informaţii suplimentare relevante pentru luarea deciziei, acest termen se prelungeşte cu perioada cuprinsă între data solicitării şi data primirii informaţiilor solicitate.