Rovinietele pot fi plătite până pe 15 ianuarie
Taxa de drum (rovinieta) va putea fi achitată până pe 15 ianuarie 2005, la 168 de benzinării Petrom şi 314 oficii poştale, la care se adaugă secţiile de drumuri naţionale ale Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale (CNADR).
Conducerea Poştei Române a abilitat oficiile poştale pentru eliberarea taxelor rovinieta, operabile deja din 24 decembrie. Conducerea Poştei Romane a lansat o invitaţie asociaţiilor de transportatori pentru data de 28 decembrie, cu scopul de a stabili împreună cele mai bune soluţii care pot conduce la creşterea eficienţei acestei activităţi la ghişeele poştale. În acest sens, o propunere a Poştei Române vizează consultări cu privire la pregătirea documentaţiei necesare, cu ajutorul specialiştilor poştali.
Clienţii se pot interesa de documentele necesare eliberării rovinietelor, precum şi de lista oficiilor poştale abilitate, la adresa de web www.posta-romana.ro
Potrivit unui comunicat al Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADR), rovinieta, cu o valabilitate de 12 luni, va avea o valoare de 24 de euro pentru autoturismele non-Euro, 21 de euro pentru modelele care respectă normele de poluare Euro I, respectiv 16,8 euro pentru Euro II.
În cazul microbuzelor va fi achitată o taxă de 216 euro (non-Euro), 210 euro (Euro I) şi 204 euro (Euro II). Posesorii de autocare vor plăti 510 euro (non-Euro), 450 de euro (Euro I) şi 390 de euro Euro II).
Pentru autovehiculele de transport marfă cu masa totală maximă admisă mai mică de 3,5 tone va fi achitată o rovinietă, în funcţie de emisiile poluante, în valoare de 90 de euro, 78 euro sau 60 de euro.
Taxa de drum pentru autovehiculele cu masa totală maximă admisă cuprinsă între 3,5 tone şi 7 tone va fi cuprinsă între 210 euro şi 240 de euro, în timp ce la camioanele de peste 7 tone, dar mai mici de 12 tone, valoarea rovinietei va fi cuprinsă între 420 de euro şi 540 de euro, în acord cu nivelul emisiilor poluante.
În funcţie de masa totală maximă autorizată, numărul de axe şi emisiile poluante, posesorii de camioane grele vor achita o taxă cuprinsă între 450 euro şi 576 euro (pentru camioanele cu cel mult trei axe), respectiv între 750 de euro şi 930 de euro pentru vehiculele cu cel puţin patru axe.



Comentarii
Nu există nici un comentariu.