Piaţa bunurilor de folosinţă îndelungată a scăzut, în primul trimestru, cu 24%, comparativ cu aceeaşi perioada din 2009.

Vânzările de electrocasnice mari (maşini de spălat şi frigidere) au scăzut cu 13% în primul trimestru al anului, faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, potrivit unui studiu Gfk. Vânzările de electronice, electrocasnice şi IT, fără segmentul telecom, au scăzut cu 20% în primul trimestru al acestui an, la 210 milioane de euro, comparativ cu aceeaşi perioadă din 2009, când vânzarile au totalizat 260 de milioane de euro. În schimb, segmentul de electronice a scăzut cu doar 7% în primul trimestru, faţă de acelaşi interval din 2009, pe fondul apetitului crescut al românilor pentru tehnologia de ultimă generaţie. Vânzările de televizoare cu ecran plat deţin un loc fruntaş în clasament, totalizând 40 de milioane de euro din întreaga piaţă de electronice, estimată la 57 de milioane de euro. Sectorul IT (calculatoare) încheie primul trimestru al anului 2010 cu vânzari de 80 de milioane de euro şi cu o scădere-record de aproape 40%, comparativ cu acelaşi trimestru al anului trecut. Vânzări în scădere s-au înregistrat şi în ceea ce priveşte echipamentele de birou
(-27%), electrocasnice mari (-13%), electrocasnice mici (-5%).
GfK România a fost fondată în 1992 şi este parte integrantă a Grupului GfK. Înfiinţat acum 75 de ani ca prima companie de cercetare de piaţă în Germania, Grupul GfK are azi mai mult de 150 de sucursale în 100 de ţări de pe cinci continente şi este una dintre cele mai mari organizaţii de cercetare de piaţă din lume.