* Comisia Europeană va introduce o serie de restricţii foarte dure la adresa agenţilor economici producători de deşeuri. Principiul după care se va lucra va fi "Poluatorul plăteşte". Obligaţii pentru producătorii şi importatorii de autoturisme Producătorii şi importatorii de autoturisme au mai multe obligaţii, potrivit legislaţiei în domeniu, printre acestea numărându-se codificarea componentelor şi materialelor pentru a facilita identificarea acestora la dezmembrarea pentru reutilizare, valorificare, reciclare. Producătorii sunt obligaţi să publice, în colaborare cu agenţii economici, în cartea tehnică, informaţii privind construcţia autovehiculelor şi a componentelor acestora, modalităţile de tratare ecologică a vehiculelor uzate. În ceea ce priveşte dezmembrarea şi evacuarea tuturor fluidelor, trebuie să publice în cartea tehnică informaţii privind dezvoltarea şi optimizarea metodelor de reutilizare, reciclarea şi recuperarea vehiculelor uzate şi a componentelor acestora, progresele realizate în domeniul valorificării şi reciclării în scopul reducerii cantităţii de deşeuri, precum şi pentru creşterea gradului de valorificare şi reciclare. Puncte de colectare a maşinilor scoase din uz Producătorii şi importatorii de autoturisme mai sunt obligaţi să asigure şi puncte de colectare a maşinilor scoase din uz în fiecare judeţ. Pentru oraşele mai mari de 100.000 de locuitori trebuie amenajat un punct de colectare numai pentru oraşul cu pricina. Fiecare agent economic care se ocupă cu colectarea vehiculelor scoase din folosire trebuie să facă public locul de colectare al acestora. Important de ştiut este şi faptul că, ultimul posesor al unui vehicul ce urmează a fi scos din uz (VSU), în momentul în care va preda maşina colectorului, va primi de acolo un certificat de distrugere. În cazul în care agenţii economici desfăşoară doar activităţi de colectare, dar nu şi de distrugere, certificatele vor fi eliberate în numele unităţilor de tratare cu care societatea respectivă are contract de colaborare, cu acordul scris al acestora. Spaţiu mai mare pentru stocare Colectorii de vehicule scoase din uz (VSU-uri) sunt obligaţi să amenajeze suprafeţe mari pentru depozitarea maşinilor pe care le primesc, pentru evitarea unor accidente legate de unele spargeri ale componentelor care conţin lichide care ar putea dăuna mediului înconjurător, dar şi pentru ca unele piese (cazul parbrizului, lunetei sau geamurilor laterale) să poată fi valorificate mai târziu. Suprafaţa pentru colectare trebuie împărţită în zone de preluare a vehiculele scoase din uz şi una în care acestea sunt depozitate temporar, până la predarea către unităţile de tratare. Această zonă trebuie să fie protejată împortiva scurgerilor de ulei mineral şi să aibă o reţea de drenare a apelor provenite din ploi. Sistem propriu de colectare a bateriilor şi acumulatorilor uzaţi Producătorii sunt obligaţi să organizeze şi un sistem propriu de colectare a bateriilor şi acumulatorilor uzaţi, prin care să asigure colectarea în spaţii special amenajate. Firmele au obligaţia să predea bateriile şi acumulatorii uzaţi ai parcului auto către persoanele juridice care desfăşoară activitatea de valorificare şi de eliminare a acestor componente auto. Agenţii economici au şi obligaţia de a afişa la loc vizibil mesajul: „Predaţi bateriile şi/sau acumulatorii uzaţi pentru autovehicule în vederea valorificării“. Firmele nu au voie să introducă pe piaţă baterii sau acumulatori care conţin mai mult de 0,0005% mercur. Cauciucuri reciclate Producătorii şi importatorii de anvelope au obligaţia să colecteze cauciucurile uzate în limita cantităţilor intruse de ei pe piaţă în anul precedent. De asemenea, aceste companii pot reutiliza şi reşapa cauciucurile respective. Anvelopele care nu pot fi reşapate, vor fi folosite ca zonă de tampon la pistele de raliuri şi debarcadere. Orice persoană sau firmă care va cumpăra un cauciuc nou va trebui să predea la schimb unul vechi.