Regimul derogatoriu de depunere a declaraţiilor fiscale
Ordinul Finanţelor Publice nr. 864/2005, publicat în Monitorul Oficial (I) nr. 593 din 8 iulie 2005, aprobă Procedura privind regimul de declarare derogatoriu.
Potrivit prevederilor legale, în caz de inactivitate temporară, pentru perioade mai mari de 12 luni, dar nu mai mult de 3 ani consecutivi, precum şi în cazul obligaţiilor de declarare a unor venituri care, potrivit legii, sunt scutite la plata impozitului pe venit, depunerea declaraţiilor fiscale poate fi făcuta conform unui regim de declarare derogatoriu.
Pentru a beneficia de regimul de declarare derogatoriu, contribuabilii trebuie să îndeplinească, cumulativ, următoarele condiţii: să nu figureze, la data aprobării cererii, cu obligaţii fiscale restante către bugetul general consolidat; să nu desfăşoare nici un fel de activitate; să nu obţină venituri din exploatare, venituri financiare şi/sau venituri excepţionale; să nu dispună de personal angajat şi să nu plătească venituri cu regim de reţinere la sursă a impozitului; să nu fie în curs de soluţionare o cerere de rambursare sau de restituire a impozitelor, taxelor şi contribuţiilor; să nu fie în curs de derulare un control fiscal.
Ordinul Finanţelor Publice nr. 864/2005 mai stabileşte că regimul de declarare derogatoriu se solicită de plătitorii de impozite şi taxe la organul fiscal în a cărui rază teritorială se află domiciliul fiscal al acestora. De asemenea, pe perioada aplicării regimului de declarare derogatoriu contribuabilii nu au obligaţia depunerii declaraţiilor fiscale prevăzute în ordin, cu excepţia fracţiunilor de ani fiscali cuprinse în perioada de aplicare a acestui regim.



Comentarii
Nu există nici un comentariu.