Potrivit legii, publicitatea înşelătoare reprezintă publicitatea care, în orice mod, inclusiv prin modul de prezentare, induce în eroare persoanele cărora li se adresează ori care iau contact cu aceasta şi care, din cauza caracterului înşelător, poate afecta comportamentul economic al acestora sau care, din acest motiv, prejudiciază sau poate prejudicia un concurent. De asemenea, publicitatea comparativă reprezintă publicitatea care identifică în mod explicit sau implicit un concurent ori bunuri sau servicii oferite de acesta.
Criterii de stabilire a publicităţii înşelătoare

Pentru stabilirea caracterului înşelător al publicităţii se vor lua în considerare toate aspectele acesteia, în special informaţiile cu privire la caracteristicile bunurilor sau serviciilor, preţul sau modul de calcul al preţului şi, nu în ultimul rând, natura, atribuţiile şi drepturile comerciantului care îşi face publicitate. În ceea ce priveşte publicitatea comparativă, aceasta este considerată legală în măsura în care compară bunuri sau servicii care corespund aceloraşi nevoi sau sunt destinate aceloraşi scopuri, compară în mod obiectiv cu una sau mai multe caracteristici esenţiale ale respectivelor bunuri ori servicii, nu discreditează sau denigrează mărcile, denumirile comerciale sau activitatea unui concurent, nu prezintă bunuri sau servicii ca imitaţii a unora ce deţin o marcă comercială protejată. De asemenea, publicitatea comparativă nu trebuie să creeze confuzie între comercianţi, între cel care îşi face publicitate şi un concurent sau între mărci, denumiri comerciale sau alte semne distinctive.
Comerciantul sancţionat, obligat la declaraţia rectificativă
Nerespectarea de către comercianţi a prevederilor legii constituie contravenţie şi se sancţionează cu amenzi de la 3.000 mii lei la 30.000 lei. În plus, pentru eliminarea efectelor de durată ale publicităţii înşelătoare sau ale publicităţii comparative ilegale, legea prevede publicarea unei declaraţii rectificative care să cuprindă datele de identificare a comerciantului sancţionat, contravenţia săvârşită, data la care a fost săvârşită, precum şi măsurile dispuse. Publicarea se va face, în toate cazurile, de către comerciantul sancţionat, atât într-un ziar de largă circulaţie, cât şi prin intermediul mijlocului de comunicare folosit pentru difuzarea anunţului publicitar interzis, în termen de 5 zile de la data comunicării. În cazul în care comerciantul sancţionat nu respectă aceste prevederi, acesta poate primi o amenda de la 6.000 până la 60.000 lei. Totodată, Consiliul Naţional al Audiovizualului este obligat să oprească de la difuzare comunicaţia comercială care conţine elementele unei publicităţi înşelătoare sau comparative ilegale şi să sesizeze Ministerul Economiei şi Finanţelor. Legea va intra în vigoare după publicarea în Monitorul Oficial.