* Proiectele se pot depune începând din data de 18 august a.c., conform reglementărilor din Ghidul solicitantului.

* Suma maximă pe care o poate solicita o firmă este de 200 000 de euro, în condiţiile respectării ajutorului de minimis.

* Proiectele pot fi implementate în maximum 24 de luni.

Operaţiunea "Sprijin pentru accesul pe noi pieţe şi internaţionale" face parte din Axa prioritară nr. 1 "Un sistem inovativ şi ecoeficient de producţie", fiind gestionată de Ministerul pentru Intreprinderi Mici şi Mijlocii, Comerţ, Turism şi Profesii Liberale (MIMMCTPL) în calitate de organism intermediar pentru Programul Operaţional Sectorial "Creşterea Competitivităţii Economice" (POSCEE). În acest context, firmele româneşti îşi pot promova imaginea pe plan internaţional beneficiind, prin depunerea de proiecte, de fonduri nerambursabile alocate de la Uniunea Europeană.
Pentru acest an, bugetul total alocat este de 2,1 milioane de euro, iar suma pe care o poate solicita o firmă se ridică la 200 000 de euro, în condiţiile respectării ajutorului de minimis. Suma respectivă va putea reprezenta maximum 70% din totalul cheltuielilor eligibile, în cazul întreprinderilor mici (cu până la 49 de angajaţi) şi al microîntreprinderilor (până la 9 angajaţi), respectiv 60% din totalul cheltuielilor eligibile - pentru întreprinderi mijlocii (cu maximum 249 de angajaţi).
În "Ghidul solicitantului", care a fost lansat de MIMMCTPL (publicat pe site-ul www.animmc.ro), se acordă finanţări nerambursabile din fonduri europene pentru o serie de activităţi destinate promovării imaginii firmelor româneşti. Astfel de fonduri se alocă, pe bază de proiecte, pentru: participarea la târguri şi expoziţii internaţionale, organizate în ţară şi în străinătate, cu stand propriu; participarea la misiuni economice în străinătate; elaborarea şi producţia de materiale tipărite/inscripţionate de promovare a operatorului economic; promovarea on-line (îmbunătăţirea-realizarea unui site pe internet pentru prezentarea activităţii solicitantului şi a produselor promovate); servicii legate de activităţi de promovare pe noi pieţe intene, pe pieţe internaţionale şi marketing; servicii de identificare a furnizorilor/clienţilor externi.
Cât priveşte modalitatea de accesare a fondurilor europene destinate promovării imaginii firmelor româneşti, trebuie, în primul rând, să fie îndeplinite condiţiile de eligibilitate, iar cererea de finanţare şi proiectul se depun, începând cu 18 august a.c., conform procedurilor specifice în "Ghidul solicitantului" publicat pe site-ul www.animmc.ro al MIMMCTPL. Proiectul se implementează în maximum 24 de luni, perioadă cuprinsă între data semnării contractului de finanţare şi data finalizării ultimei activităţi prevăzute în proiect.