Trecerea Oficiului Naţional al Registrului Comerţului (ONRC), din subordinea Ministerului Justiţiei (MJ) în cea a Camerei de Comerţ şi Industrie a României (CCIR), ar putea fi decisă în Parlament.

Iniţial, în luna aprilie, Ministerului pentru IMM, Comerţ, Turism şi Profesii Liberale (MIMMCTPL) a elaborat un Proiect de Ordonanţă de Urgenţă care prevedea mutarea ONRC în subordinea CCIR. În acest caz, Guvernul ar fi decis schimbarea instituţiei căreia i se subordona ONRC.
Recent, pe website-ul MIMMCTPL, iniţiativa a luat forma unui Proiect de lege, document care ar putea intra direct în Parlament, responsabilitatea adoptării sau respingerii propunerii revenind, astfel, forului legislativ.
Proiectul acestei Legi urmăreşte modificarea şi completarea Legii nr. 26/1990 cu privire la Registrul Comerţului şi a Legii Camerelor de Comerţ din România nr. 335/2007. Astfel, ar urma ca Oficiul Naţional al Registrului Comerţului să nu mai fie subordonat Ministerului Justiţiei, ci Camerei de Comerţ şi Industrie a României.
Motivarea acestei decizii are la bază faptul că reorganizarea instituţiilor le va spori eficienţa şi va uşura accesarea fondurilor europene disponibile. De asemenea, se mai menţionează în expunerea de motive la proiectul de act normativ, Registrul Comerţului este un instrument al economiei de piaţă, locul său ca instituţie de drept privat fiind, în consecinţă, lângă o organizaţie neguvernamentală, care să prezinte utilitate publică, şi nu în subordinea unei autorităţi centrale a statului. Transferul subordinii ONRC de la MJ către CCIR a fost luată în considerare de Parlament încă din anul 2006. Atunci a fost adoptată o lege prin care acest lucru urma să se realizeze, dar, ulterior, actul normativ a fost declarat neconstituţional. Ministerul Justiţiei a adus argumente împotriva mutării ONRC din subordinea sa în subordinea CCIR, încă din momentul în care a fost elaborat proiectul Ordonanţei de Urgenţă. La acea dată, Ministerul Justiţiei a precizat că "se încalcă dispoziţiile art.136 alin.(4) din Constituţie, măsurile propuse având ca efect concesionarea acestui serviciu public de interes general, prin transferul în gestiunea camerelor de comerţ, cu nerespectarea principiilor egalităţii de tratament, transparenţei şi proporţionalităţii pe care, potrivit interpretării Curţii Constituţionale, trebuie să se bazeze concesionarea unui serviciu public."