Noua metodologie de rambursare a TVA
Ordinul Ministerului Finanţelor Publice nr. 967/2005, publicat în Monitorul Oficial (I) nr. 698 din 3 august 2005, aprobă Metodologia de soluţionare a deconturilor cu sume negative de taxă pe valoarea adăugată cu opţiune de rambursare.
Deconturile de TVA se depun de către contribuabili, înregistraţi ca plătitori de taxă pe valoarea adăugată, la organul fiscal de la domiciliul fiscal, prin poştă sau direct la compartimentul cu atribuţii în gestionarea declaraţiilor fiscale, pe suport electronic, însoţite de două exemplare listate, precum şi prin sistemul electronic naţional.
Termenele de depunere sunt următoarele: trimestrial, până la 25 a lunii următoare încheierii trimestrului, inclusiv, de către contribuabilii care au realizat, în anul anterior, o cifră de afaceri de până la 100.000 euro, inclusiv; lunar, până la 25 a lunii următoare lunii de raportare, inclusiv de către contribuabilii care au realizat, în anul anterior, o cifră de afaceri mai mare de 100.000 euro.
Ordinul reglemetează, de asemenea, şi aspecte deosebit de importante cu privire la: depunerea şi înregistrarea deconturilor de TVA, fluxul de preluare a deconturilor de TVA, procedura de soluţionare a solicitărilor de rambursare, dispoziţii speciale privind soluţionarea deconturilor cu sume negative cu opţiune de rambursare; raportarea modului de soluţionare; soluţionarea solicitărilor de restituire a TVA.
Şi un ultim aspect: noul act normativ se aplică începând cu deconturile aferente lunii iulie 2005.



Comentarii
Nu există nici un comentariu.