Noile deduceri şi impozite aferente veniturilor salariale
Cota unică de impozitare a veniturilor, aprobată în şedinţa de miercuri a Guvernului, va conduce la majorarea valorii deducerilor acordate pentru salarii brute de până la 10 milioane inclusiv şi la scăderea progresivă a deducerilor aferente veniturilor salariale care depăşesc acest nivel.
Noul sistem va permite şi reducerea impozitelor aferente veniturilor salariale, în funcţie de nivelul acestora. Ministrul Finanţelor a prezentat, la Palatul Victoria, un grafic privind modelul de calcul al impozitului conform noii metodologii, pentru diferite venituri salariale brute.
Model de calcul a impozitului
Potrivit noilor reglementări, la venituri brute de până la 10 milioane lei inclusiv, deducerea personală, la valoarea salariului din funcţia de bază, este mai mare decât valoarea totală a deducerilor acordate în vechiul sistem. Astfel, conform datelor prezentate, pentru un venit salarial brut cuprins între trei şi 10 milioane lei inclusiv al unei persoane fără copii în întreţinere, deducerea personală acordată va fi de 2,5 milioane lei (faţă de 2,3 milioane lei până în prezent). Pentru un venit brut de patru milioane lei, impozitul plătit va fi de 131.200 lei (faţă de 183.600 lei), rezultând un câştig net de 52.400 lei. Pentru un venit brut de şapte milioane lei, impozitul va fi de 529.600 lei (faţă de 687.300 lei), rezultând un câştig net de 157.700 lei, în timp ce pentru un venit brut de zece milioane lei, impozitul va fi de 928.000 lei (faţă de 1,2 milioane lei), ceea ce va conduce la un câştig net de 342.000 lei. La un venit brut de 15 milioane lei, deducerea va fi de 1,8 milioane lei (faţă de 2,3 milioane lei), iar impozitul se va reduce de la 2,4 milioane lei la 1,6 milioane lei, rezultând un câştig net de 790.200 lei. În cazul unui venit brut de 20 milioane lei, deducerea va fi de 1,2 milioane lei (faţă de 2,3 milioane lei), iar impozitul va scădea de la 3,9 milioane lei la 2,4 milioane lei, câştigul net fiind de 1,5 milioane lei. O persoană cu un venit brut de 25 milioane lei va beneficia de o deducere de doar 6,2 milioane lei, faţă de 2,3 milioane lei, şi va plăti un impozit de 3,2 milioane lei, faţă de 5,6 milioane lei, câştigul net fiind de 2,4 milioane lei. Pentru venituri brute cuprinse între 30 şi 50 milioane lei nu se vor mai acorda deduceri, impozitele urmând însă să scadă progresiv în comparaţie cu nivelul actual. Astfel, o persoană cu un venit salarial brut de 30 milioane lei va plăti un impozit de 3,9 milioane lei faţă de 7,2 milioane lei, în timp ce pentru un venit brut de 40 milioane lei se va plăti un impozit de 5,3 milioane lei, faţă de 10,6 milioane lei.
Aplicarea impozitului la persoanele cu copii în întreţinere
Pentru o persoană cu un copil în întreţinere şi cu un venit brut de 5 milioane lei, deducerea va fi de 3,5 milioane lei (faţă de 3,3 milioane lei), iar impozitul se va ridica la 104.000 lei, câştigul net fiind de 49.000 lei.
În varianta unui venit brut de 15 milioane lei al unei persoane cu un copil în întreţinere, deducerea va fi de 2,6 milioane lei (faţă de 3,3 milioane lei), iar impozitul va scădea de la 2,1 milioane lei la 1,5 milioane lei, rezultând un câştig net de 579.200 lei.
Pentru un venit brut de 35 milioane lei şi un copil în întreţinere, impozitul va scădea de la 8,5 milioane lei la 4,6 milioane lei. Pentru o persoană cu doi copii şi un venit brut de 6 milioane lei, deducerea va fi de 4,5 milioane lei (faţă de 4,3 milioane lei), iar impozitul, de 76.800 lei, câştigul net fiind de 45.600 lei. Pentru o persoană cu doi copii şi cu un venit brut de 15 milioane lei, deducerea va fi de 3,3 milioane lei (faţă de 4,3 milioane lei), iar impozitul va scădea de la 1,8 milioane lei la 1,4 milioane lei. Pentru o persoană cu trei copii în întreţinere şi cu un venit brut de 7 milioane lei, deducerea va fi de 5,5 milioane lei, iar impozitul se va ridica la 49.600 lei, câştigul net fiind de 42.200 lei. Pentru acelaşi număr de copii şi un venit brut de 20 milioane lei, deducerea va fi de 2,7 milioane lei, faţă de 5,3 milioane lei, iar impozitul va scădea de la 2,8 milioane lei la 2,2 milioane lei.



Comentarii
Nu există nici un comentariu.