* Interzicerea plăţilor fragmentate către furnizori * Majorarea plafonului sumelor în numerar din casierii * Plăţile în numerar nu vor putea depăşi 75 milioane lei Potrivit unui Proiect de Ordonanţă a Guvernului privind reglementarea unor măsuri financiare elaborat de Ministerul Finanţelor Publice, Agenţia Naţională de Administrare Fiscală va prelua creanţele bugetare reprezentând contribuţii sociale, în principal contribuţiile de asigurări sociale, cele pentru somaj, pentru asigurări sociale de sănătate, cele pentru accidente de muncă şi boli profesionale datorate de persoanele fizice. ANAF va colecta şi controla aceste creanţe bugetare începând cu 1 ianuarie 2005. Activitatea de control pentru contribuţii sociale datorate de persoanele fizice efectuată de organele de control abilitate se va finaliza până la data de 15 decembrie 2004. Proiectul legislativ mai prevede faptul că acelor companii care au beneficiat de înlesniri la plată, acordate în baza legii, li se vor scuti la plată, până la data de 31 decembrie 2004, sumele amânate în vedere reducerii sau scutirii, dacă respectă până la aceeaşi dată termenele de plată şi condiţiile în care au fost acordate şi/sau menţinute aceste facilităţi. Debitorii care au înlesniri la plată şi care, până la 31 octombrie 2004, fac dovada stingerii sumelor cuprinse în rate şi a obligaţiilor fiscale curente cu termene până la aceeaşi dată beneficiază de menţinerea înlesnirii pentru sumele rămase de plata începând cu 31 octombrie 2004. Prin modificarea Ordonanţei Guvernului nr.15/1996 privind întărirea disciplinei financiar-valutare, MFP intenţionează majorarea plafonului de la 30 milioane lei la 50 milioane lei reprezentând sumele în numerar aflate în casieriile proprii ale persoanelor juridice la sfârşitul fiecărei zile. Prevederile legale stabilesc că depăşirea plafonului de 50 milioane lei este admisă numai cu sumele aferente plăţii salariilor şi a altor drepturi de personal. Excepţie se poate face şi în cazul altor operaţiuni programate, pe baza documentelor justificative, cu persoane fizice pentru o perioada de trei zile lucrătoare de la data prevăzută pentru plata acestora. Persoanele juridice pot efectua plăţi în numerar către alte persoane juridice în limita unui plafon maxim de 75 milioane lei, plăţile către o singura persoană juridică fiind admise în limita unui plafon zece milioane lei. Sunt interzise plăţile fragmentate în numerar către furnizorii de materii prime, materiale, semifabricate, produse finite, obiecte de inventar, prestări servicii, pentru facturile a căror valoare este mai mare de zece milioane lei. Firmele care depăşesc aceste plafoane vor fi sancţionate cu amendă contravenţionala, iar sumele care depăşesc nivelul stabilit vor fi confiscate.