Începând cu data de 18 iunie a.c., măsuri de stimulare a angajatorilor prin subvenţionarea locurilor de muncă pentru absolvenţi sunt diferenţiate în funcţie de instituţia de învâţământ absolvită. Conform Legii 107/2004, se acordă un salariu de bază minim brut pe ţară în vigoare la data încadrării pentru absolvenţii ciclului inferior al liceului sau al şcolilor de arte şi meserii; 1,2 salarii de bază minime brute pe ţară pentru absolvenţii de învăţământ secundar superior sau învăţământ postliceal; 1,5 salarii de bază minime brute pe ţară pentru absolvenţii de învăţământ superior. În cursul primelor cinci luni ale anului 2004, AJOFM Bihor a acordat subvenţii unui număr de 116 angajatori pentru încadrarea a 279 de absolvenţi, dintre care 210 sunt absolvenţi cu studii superioare. Încadrarea şomerilor de peste 45 de ani Încadrarea şomerilor în vârstă de peste 45 de ani şi unici întreţinători de familie prin subvenţionarea locului de muncă, ca măsură cuprinsă în cadrul prevederilor Legii 107 din 2004, se adresează de asemenea angajatorilor, deoarece ei beneficiază de subvenţie în cuantum de un salariu minim brut pe ţară timp de 12 luni. În cursul primelor 5 luni ale anului 2004, s-au încheiat convenţii pentru subvenţionarea unui număr de 100 persoane provenite din rândul şomerilor, astfel: 92 şomeri peste 45 de ani şi opt şomeri unici întreţinători de familie. Subvenţiile s-au acordat unui număr de 37 angajatori.